wypadki drogowe - Świętokrzyskie 

Widzisz wypowiedzi wyszukane dla zapytania: wypadki drogowe - Świętokrzyskie





Temat: Dużo wypadków na świętokrzyskich drogach
Dużo wypadków na świętokrzyskich drogach
a w piątek zjeżdżając z ronda (od strony dworca) w IX wieków
zatrzymałem się, żeby przepuścić panią z wózkiem i... oczywiście
zostałem łyknięty przez ściganta, który wykorzystał szansę, aby
jeszcze jednego wyprzedzić... POLICJO! POBUDKA!




Temat: Dwa tragiczne wypadki na świętokrzyskich drogach
Dwa tragiczne wypadki na świętokrzyskich drogach
Kierowca BMW jechał 150 km/h? Ile to jest punktów to ja nie
wiem, ale wiem, że za 50 zł ( ci bardziej zdesperowani za 20 zł)
policjanci z drogówki puszczają w niepamięć takie przewinienia.
Zakładając, że sprawca wypadku był już łapany na radar i za
każdym razem wkładał w dowód cztery dychy, to wychodzi mi na to
że polscy policjanci z drogówki wycenili życie pasażerów fabii
na ok. 100 - 150 zł. Kupa forsy, nie ma co!!! Złóżta sie teraz
łapczywe nieuki na wieniec dla tej rodziny. Gdyby nie wasze
lepkie łapki to być może kierowca BMW nie miałby już dawno
prawka.





Temat: Sześć tysięcy trupów na drogach
Tragiczny wypadek w Świętokrzyskiem
PAP, tom /2002-08-27 08:20:00

Tragiczny wypadek w Świętokrzyskiem

Pięć osób w wieku od 17 do 19 lat zginęło we wtorek w wypadku citroena koło
Buska Zdroju w Świętokrzyskiem. Auto uderzyło w drzewo i zapaliło się. W
pożarze auta zginęły cztery dziewczyny, a chłopiec zmarł od innych obrażeń -
podała policja.

"Do wypadku doszło ok. godziny czwartej rano, na powiatowej drodze między
miejscowościami Kotki - Elżbiecin. Citroen ze Słubic (Lubuskie), prawdopodobnie
najpierw uderzył w drzewo, a potem stanął w płomieniach. Gdy przybyła pomoc,
pasażerowie już nie żyli" - powiedział Artur Niedbała z zespołu prasowego
komendanta wojewódzkiego policji w Kielcach.

Na miejscu wypadku są policyjni i strażaccy eksperci, którzy mają ustalić
okoliczności i przyczynę wypadku. Ich czynności nadzoruje prokurator.

O wypadku informuje Elżbieta Różańska, rzecznik świętokrzyskiej policji.

14 sierpnia w Świętokrzyskiem doszło do wypadku drogowego, w którym zginęło
dziewięć osób. Ford transit zderzył się z TIR-em. Ofiary były pasażerami forda.

P.S. Nie mam zamiaru rezygnować ze swojego nicka . Używam go od wielu lat .



Temat: Tragiczna sobota na drogach
Spada liczba wypadków drogowych
Agnieszka Drabikowska 21-09-2003, ostatnia aktualizacja 21-09-2003 20:01

Policjanci podsumowali tegoroczne zdarzenia na drogach. Mają dobre wiadomości -
liczba wypadków w Świętokrzyskiem spada z roku na rok

Policjanci z drogówki opracowali statystyki z ośmiu miesięcy tego roku. Z
raportu wynika, że w tym okresie doszło do 20 wypadków mniej niż w ubiegłym
roku i 68 mniej niż dwa lata temu. Spadła także liczba zabitych i rannych. Z
czego to wynika? - Na pewno z dobrej pracy policjantów ruchu drogowego i pracy
zarządów dróg. W wielu miejscach zmieniono organizację ruchu, powstają wysepki,
azyle dla pieszych i to ma kapitalny wpływ na poprawę bezpieczeństwa -
informuje Kazimierz Zieliński, szef świętokrzyskiej policji drogowej. Mówi, że
dużo daje także edukacja w szkołach. - Wpajanie zasad bezpieczeństwa od
najmłodszych lat przynosi wiele dobrego. Dlatego policjanci często pojawiają
się w szkołach - przyznaje.

Jako trzy podstawowe przyczyny wypadków podaje nadmierną prędkość,
wyprzedanie "na trzeciego" i nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. -
Największa tragedia, gdy ktoś jedzie prawidłowo, a ktoś inny wyjeżdża na
trzeciego. Nie ma wtedy czasu na manewr. Dlatego zawsze apeluję do kierowców,
aby wyprzedzali tylko tam, gdzie mają pewność, że będzie to bezpieczne -
podkreśla.




Temat: Co w Suchedniowie ukradli kibice Wisły Kraków?
RADIO KIELCE PODAJE:

[Weekend na świętokrzyskich drogach]

[24-04-2005, 17:28:59]

"[Weekend na świętokrzyskich drogach mija dość spokojnie - oceniają policjanci.
Jak do tej pory nie odnotowano poważniejszych zdarzeń.
Jak powiedziała Radiu Kielce nadkomisarz Elżbieta Różańska Komorowicz -
rzecznik prasowy policji - od piątku do niedzielnego popołudnia w
świętokrzyskiem odnotowano czternaście wypadków, w których ranne zostały
dwadzieścia trzy osoby.
Plagą na drogach są jednak pijani kierowcy. Policjanci odnotowali kolejny
niechlubny rekord. Podczas weekendu zatrzymali już 76-ci nietrzeźwych
użytkowników dróg. Będą oni odpowiadać za przestępstwo, grozi im kara do dwóch
lat więzienia, a nawet dożywotnia utrata prawa jazdy.]"

KONIEC CYTATU

WIEDZIAŁAM ŻE BĘDZIE DOŻYWOCIE




Temat: Tragiczny poranek na świętokrzyskich drogach
Tragiczny poranek na świętokrzyskich drogach
Czyż to nie zastanawiające, że dwa z trzech opisanych wypadków były z udziałem
samochodów ciężarowych ? Odpowiem sam - nie ! A to dlatego że kierowcy tych aut
to przeważnie kretyni, których wyrocznią za kółkiem jest CB radio i którego
używają częściej niż mózgu - czy stoi inspekcja czy policja, jak czysto to
dawaj. Wiem o czym mówię bo mijam takich pajaców kilkuset dziennie i niestety
oni mijają mnie ! Kierowcy TIR-ów to niestety bezmózgowce o czym świadczy
statystyka potwierdzona choćby tym przykładem. Szkoda tylko, że ich ofiarami są
niewinni ludzie.



Temat: Ślisko na świętokrzyskich drogach
Ślisko na świętokrzyskich drogach
(...)Przewożący pracowników jednej firmy bus zderzył się czołowo z TIR-em.
Jedna osoba z busa zginęła na miejscu, cztery w stanie ciężkim trafiły do
szpitali(...)
(...)Winny był prawdopodobnie kierowca busa(...)

I znowu wypadek ze skutkiem śmiertelnym spowodowany z winy kierowcy BUSa. Te
busy stanowią coraz większe zagrożenie dla ludzi. Powinny być skrupulatnie i
często kontrolowane pod każdym względem.




Temat: poważny wypadek...
5 osób rannych w wypadku w Bodzechowie

Pięć osób, w tym dwoje dzieci, zostało rannych w wypadku drogowym,
do którego doszło rano w Bodzechowie koło Ostrowca Świętokrzyskiego -
poinformował rzecznik świętokrzyskiej policji kom. Krzysztof Skorek.
Według wstępnych ustaleń policji, ford scorpio prawdopodobnie
wyprzedzał kolumnę samochodów i wtedy zderzył się czołowo z tirem.
Pięć osób podróżujących fordem zostało rannych: kierowca i siedząca
obok osoba są w bardzo ciężki stanie, a trzy osoby siedzące z tyłu
pojazdu, w tym dwoje dzieci - w ciężkim.

źródło:
wiadomosci.onet.pl/1631536,11,5_osob_rannych_w_wypadku_w_bodzechowie,item.html




Temat: Makabryczny raport dedykuję oszołomom Rospudy
Makabryczny raport dedykuję oszołomom Rospudy
Im drogi niepotrzebne,niosą swoimi protestami śmierć na drodze i jednocześnie
sprzyjają Rosji w jej chęci zachamowania via Baltica.
wiadomosci.onet.pl/1486985,11,item.html
Cztery polskie województwa znalazły się na opublikowanej czarnej liście
dwudziestu regionów UE, gdzie dochodzi do największej liczby śmiertelnych
wypadków na drogach.
W niechlubnej europejskiej czołówce, tuż za Grecją, znalazło się województwo
warmińsko-mazurskie.

Z zestawienia unijnego urzędu statystycznego Eurostat wynika niezbicie, że
najgorzej jest w Grecji, gdzie w niektórych częściach kraju ginie nawet 1576
osób na milion pasażerów. Ale tuż za trzema greckimi regionami, na czwartym
miejscu jest województwo warmińsko-mazurskie: 815 ofiar śmiertelnych na milion
pasażerów. Na dwunastym - Świętokrzyskie (617 ofiar śmiertelnych), na
piętnastym - Podlaskie (595) i na szesnastym - Lubelskie (590). Obejmujący
dane do roku 2004 raport Eurostatu pokazuje, jak wielkie są dysproporcje
między regionami UE. W czołówce regionów o najniższej licznie wypadków
śmiertelnych są Niemcy. Na drogach w najbezpieczniejszym mieście-kraju
związkowym Niemiec, Bremie, na milion pasażerów giną zaledwie 23 osoby. W
Berlinie i Hamburgu - 57. Na czele tej listy jest też hiszpańska Ceuta
(eksklawa na terytorium Maroka) z 26 ofiarami śmiertelnymi rocznie.



Temat: ZA CO I DLACZEGO KOCHAM NASZĄ POLICJĘ !
Od godziny 14.00 13 kwietnia na terenie powiatu Włoszczowskiego prowadzono
działania mające na celu zminimalizowanie zapobieganie wypadkom drogowym poprzez
stanowcze i zdecydowanie reagowanie na wszelki naruszania zasad ruchu przez
wszystkich użytkowników dróg.

Prowadzone działania trwały przez cały weekend i zakończyły się w dniu
wczorajszym o godzinie 22.00. Policjanci ruchu drogowego oraz innych służb
prewencji w trakcie służby kontrolowali nie tylko prędkość pojazdów i trzeźwość
kierujących ale również nieprawidłowe wyprzedzanie, nieustąpienie pierwszeństwa
przez kierujących oraz nieprawidłowe zachowanie się na drodze pieszych. Ponadto
objęto kontrolą miejsca przebywania osób szczególnie w okolicy lokali
gastronomicznych i prowadzonych dyskotek. W trakcie działań skontrolowano:

* 213 kierujących pojazdami
* 59 pieszych
* ujawniono 4 nietrzeźwych kierujących rowerami
* zatrzymano 5 dowodów rejestracyjnych
* ukarano 39 osób mandatami na kwotę 4050 złotych z tego 18 pieszych

Działania takie będą kontynuowane na terenie powiatu celem zwiększenia
bezpieczeństwa nie tylko użytkowników dróg ale wszystkich mieszkańców powiatu
włoszczowskiego.

www.wloszczowa.swietokrzyska.policja.gov.pl/index.php?artykul=166



Temat: Helikopter pogotowia nie ma gdzie lądować
Jak oni będą udzielać pomocy ?
Zastanawiam się, skoro śmigłowiec musi mieć takie komfortowe warunki
żeby wylądować, to jak oni będą udzielać pomocy w "ternie"?
Co taki "śmigłowiec" zrobi jak przyjdzie mu wylądować w szczerym
polu żeby pomóc ofiarom wypadku drogowego?
Co zrobi, jak nie będzie szczerego pola, tylko teren zalesiony lub z
krzakami i na wylądowanie będzie tylko kawałeczek polany?
Widziałem w Górach Świętokrzyskich jak śmigłowiec lądował na kawałku
parkigu przy skarpie w miejscu punktu widokowego - z jednej strony
skarpa, z drugiej urwisko - było mało miejsca, ale dał rade.
I myśle, że każdy doświadczony pilot da rade wylądować na kawałku
pola przy szpitalu nawet przy minimalnym oświetleniu - tylko
dziennikarze pewnie myślą co innego.
Myślą o czym by tu panie coś nasmarować, co by dało się wydrukować...



Temat: www.kielce.kwp.gov.pl - wielka lipa !!!
www.kielce.kwp.gov.pl - wielka lipa !!!
piątek 28 maja 2004 r.
Minionej doby na terenie województwa świętokrzyskiego doszło do 2 wypadków
drogowych, w którym 1 osoba została ranna a 1 poniosła śmierć

liczba policyjnych interwencji – 65

na gorącym uczynku przestępstwa lub w bezpośrednim pościgu zatrzymano 11
sprawców; zatrzymano 7 osób poszukiwanych

wydarzyło się :

zabójstwa 0

rozboje 5

kradzieże z włamaniem 19

kradzieże – 25

Bardzo aktualne te informacje z policji, coz za okropna strona, wrrrrrr



Temat: 7 promili u kierowcy w Kazimierzy Wielkiej!
7 promili u kierowcy w Kazimierzy Wielkiej!
Bzdury piszeciem, mówiłem dawno zeby porawic!

Świętokrzyskie straciło niechlubny rekord
marc
2008-05-06, ostatnia aktualizacja 2008-05-06 18:34

Kierowca, który w święta wielkanocne spowodował pod wpływem alkoholu wypadek
drogowy w Kazimierzy Wielkiej nie jest już rekordzistą. Badania krwi wykazały,
że nie miał 7 promili alkoholu, jak wskazał alkomat, ale 1,32



Temat: Sprawdź ogumienie i ciśnienie w oponach
Sprawdź ogumienie i ciśnienie w oponach
"6 proc. śmiertelnych wypadków na drogach szybkiego ruchu jest spowodowanych
złym stanem ogumienia.
Z przebadanych w Polsce 2356 samochodów tylko 28,4 procent miało prawidłowe
ciśnienie powietrza w oponach.

Wyniki akcji "Ciśnienie pod kontrolą 2006" przeprowadzonej przez firmę
Michelin pod patronatem Komisji Europejskiej. Rezultat jest o 15 proc. lepszy
od uzyskanego w pilotażowych badaniach z 2005 r. Wówczas aż 87 proc.
przebadanych aut miało nieodpowiednie ciśnienie w oponach. To plasowało
Polskę na ostatnim miejscu wśród 18 innych europejskich krajów, w których
przeprowadzano sondaż. W zeszłym roku specjalny ciśnieniobus odwiedził 46
polskich miast. Najlepszy wynik ciśnienia uzyskali kierowcy z województwa
podlaskiego, najgorszy w województwie świętokrzyskim, a Małopolska uplasowała
się w środku stawki.(TYM)"

I co Wy na to? Sama muszę sprawdzić, jutro podjadę i sprawdzę.



Temat: Ćwierć wieku metra w budowie
Wszystko można zbudowac nawet tramwaj na świętokrzyskiej, tyle ze je
sobie tego nie wyobrażam. Moja żona codziennie dojeżdza tramwajem z
Ronda starzyńskiego do Towarowej i nie ma tygodnia żeby jakiś
tramwaj nie zablokował ruchu, na każdym skrzyżowaniu trmawaje
blokowane sa na zakorkowanych skrzyżowaniach i żadna sygnalizacja
tu nie pomoże.
Metro jest jedynym środkiem transportu całkowiecie niezaleznym od
warunków pogodowych, protestów, remontów ulic czy wypadków drogowych.
Wszystko co jeździ po powierzchni może zostać zablokowane i dzieje
się tak często, metro moze tylko zatrzymać proąd lub atrapa bomby



Temat: Michał Wrodarczyk ratownik medyczny
Michał Wrodarczyk ratownik medyczny
Panie Michale, chciałabym żeby dotarła do Pana ta informacja. Ja też
widziałam Pana w akcji ratowniczej w Katowicach, jak większość Polaków. Mnie
jednak do głowy nie przyszło, że mógł Pan mieć w ustach papierosa. Widziałam
tylko ogromne zaangażowanie i poświęcenie. Może dlatego, że nie raz widziałam
akcje ratownicze przy wypadkach drogowych (taki życiowy pech) i jestem z
wyksztalcenia pielęgniarką (choć nie wykonuje tego zawodu)i nigdy nie
widziałam nikogo, kto wkładałby tyle serca w to, co robi. Nie chciałabym by
mnie kiedyś spotkała taka tragedia, ale gdyby - mam nadzieję, że ratowałby
mnie ktoś taki jak Pan. Wierzę w to, że w tej akcji brało udział wielu takich
zaangażowanych ludzi i im z całego serca dzięuję za wszystkich ocalonych.
Przepradszam za wszystkich Polaczków, którzy gdy tylko zwietrzą krew szukają
taniej sensacji i dziury w całym. Współczuję z całego serca rodzinom ofiar,
także tych z Ostrowca Świętokrzyskiego, o których nikt nie pamięta [*]



Temat: Kielce - najnowszy raport GUS'u
jello_b napisał(a):

> źródło - piątkowy magazyn "Słowa Brudu". GUS zrobił raport statystyczny miast
> wojewódzkich w Polsce. Generalnie wycieramy doły. Na szczycie jesteśmy za to w
> bezrobociu i wypadkach drogowych. W jednym jesteśmy lepsi od W-wy: w ilości
> łóżek szpitalnych na 1000 mieszkańców, ale nie dlatego, że u nas tak dobrze,
> tylko że u nich tak źle. Saldo migracji (nie muszę pisać, że ujemne ?) mamy
> lepsze tylko od Katowic. Jak tak dalej pójdzie, to powieje pustką...

młodzi opuszczą to miasto, starzy "odejdą", Kielce zarośnie puszcza świętokrzyska
i tym samym wrócimy do korzeni.




Temat: Makabra na drogach - znów zabił pijany kierowca
Problem jest choler*nie złożony...
Codziennie jeżdżę świętokrzyskimi drogami i niestety... jeździ się bardzo
ciężko. Drogi zapchane samochodami, stan wielu bardzo zły, często brak
chodników, brak oświetlenia ulic, brak wyobraźni wielu kierowców i pieszych.
Widziałem nie jeden wypadek, widziałem sytuację, gdy ktoś cudem uniknął śmierci.
Jeździ się coraz gorzej i coraz trudniej o jakąś poprawę. Wydaje mi się, że
drogówka poniosła klęskę na drogach. Patrole są sporadyczne, jak już, to
niestety dalej jak za komuny schowani w krzakach. Obecnie chcą być na topie i
bawią się swoimi zabawkami, czyli fotoradarami i nieoznakowanymi furami z video.
Ale w dobie CB radia nie mają szans w tej zabawie. Łapią leszczy zamiast
bandytów. Coraz to nowe słupy z radarami na nikim wrażenia już nie robią.
Na pijanych kierowców bata żadnego nie ma. Nie pomagają prośby i groźby. Mnóstwo
lokalnych układów, znajomości, "pleców" powoduje że na lokalnych drogach wielu
piratów jest nie do ruszenia.
Drogi są zawładnięte przez ciężarówki. 90km/h po wsiach to norma, również na
nich nie ma bata.
W kwestii nowych dróg nie dzieje się prawie nic. Miasto wojewódzkie jakim są
Kielce stać w ciągu roku na remont jednego skrzyżowania, który paraliżuje miasto
na pół roku.
Nie pomagają ani nowe zabawki drogówki, ani coraz bezpieczniejsze samochody, ani
kolejne paranoje utrudniające zdobycie prawa jazdy, ani coraz ostrzejsze prawo i
kary itp. Nie jest dobrze...



Temat: kolizja drogowa - nieustalony sprawca
kolizja drogowa - nieustalony sprawca
Nie wiem czy ta sprawa się tu nadaje, ale może ktoś udzieli mi odpowiedzi.

Znajoma brała udział w kolizji pod Stęszewem, ponad 2 tygodnie temu. Jadący z
przeciwka samochód wyprzedzał "na trzeciego". Znajoma mimo hamowania i
zjechania na pobocze została uderzona w lewy przedni błotnik i zderzak
(patrzac z jej strony). Siła uderzenia zepchnęła ją do rowu, gdzie jeszcze
uderzyła w znak drogowy. Sprawca uciekł z miejsca zdarzenia. Na szczęście
świadkowie zapisali numer rejestracyjny pojazdu.
Wezwano policję, poszkodowana złożyła zeznania, dokonano oględzin samochodu
(m.in. stwierdzono wgniecenie i ślady obcego lakieru w miejscu uderzenia).
Policja zajęła się ustalaniem sprawcy.
Niestety po ponad 2 tygodniach efekty są żadne, poza tym, że po numerze
wywnioskowano, iż samochód był zarejestrowany w woj. świętokrzyskim. Sprawcy
czy właściciela auta nie ustalono i stęszewscy policjanci nie dają na to
większych szans...
Samochód poszkodowanej miał tylko ubezpieczenie OC, bez AutoCasco. Wygląda na
to, że koszt naprawy będzie musiała pokryć ze swojej kieszeni. Słyszałem
jednak, że istnieje specjalny fundusz, z którego pokrywane są szkody
komunikacyjne spowodowane przez nieustalonych sprawców. Czy jest więc szansa,
że ubezpieczalnia (w tym wypadku PZU) pokryje koszty naprawy samochodu?



Temat: Dramatyczna analiza świętokrzyskiej drogówki
Dramatyczna analiza świętokrzyskiej drogówki
Jakie lewoskręty, zawrotki czy dodatkowe pasy ??? Postawić więcej fotoradarów,
kupić więcej nieoznakowanych radiowozów z wideo-rejestratorami, a w miejscach
szczególnie niebezpiecznych koniecznie stałe patrole policji ! Tam gdzie są dwa
pasy, trzeba zrobić jeden bo przecież tam się za szybko jeździ. Tylko to może
poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach prawda ? Panowie policjanci,
pierdzistołki z MZD ? zgadzacie się ? Ile ludzi ma jeszcze zginąć lub zostać
kalekami w wypadkach przez przez wasze kretyńskie rozumowanie !



Temat: Morderczy trening...
wkurza mnie argumentowanie takich zmian tym, ze spada liczba wypadkow. Gdyby
wszyscy jezdzili w terenie zabudowanym z max 60 to mialoby to wiekszy sens.
Miasta w Polsce roznia sie od uninych miast. Jest duzo trzypasmowych ulic, czy
nawet dwujezdniowych. Oczywiscie zaden "znawca" na takich ulicach ograniczenia
nie podniesie. Liczba wypadkow spada, bo jezdza coraz lepsze samochody. 10 lat
temu do drugie auto to byly stare fiaty czy polonezy. Dzis sytuacja sie
zmienila i wszyscy maja sprawne hamulce i oswietlenie. Tu duza zasluga DU, bo
co by nie gadac to nowe czy kilkuletnie DU jest o niebo lepsze od wszelkich
starych kredensow, maluchow, poldziakow czy skod 105.

Pokazcie mi miasto za granica, gdzie na drogach typu wislostrada, trasa
torunska, swietokrzyska, lazienkowska sa ograniczenia do 60, 50 czy nawet 40
(na torunskiej)

pzdr



Temat: Cały rok na światłach? Andreas, co ty na to?
moze jeszcze przyciać promille albo predkość...
Polskie drogi jednymi najniebezpieczniejszych w UEDrogi Warmii i Mazur są
jednymi z najniebezpieczniejszych w Unii Europejskiej. Eurostat opublikował
raport na temat dwudziestu regionów Unii, w których najwięcej osób ginie na
drogach. Najgorzej jest w Grecji. Pierwsze trzy miejsca zajęły właśnie regiony
greckie. W jednym z nich na milion pasażerów w wypadkach ginie 1576 osób.
Warmińsko-Mazurskie jest na czwartym miejscu ze wskaźnikiem 815 ofiar
śmiertelnych na milion pasażerów. Z polskich województw w raporcie znalazły się
też, na dwunastym miejscu Świętokrzyskie, na piętnastym Podlaskie i na
szesnastym Lubelskie. Według raportu najbezpieczniejsze są drogi w Niemczech i
na Malcie. (BS, Polskie Radio)
=======================================

Moze jeszcze przyciąc promille, kazac jexdzic na swiatłach
i właczonym klaskonem oraz predkosc z maksa 20 km/h!
Wprowadzić nakaz jazdy z pilotem ostrzegajacym kierowce!

ja nie jestem przeciw wymieniony, wyzej ograniczeniom.
ja jestem za zwiekszeniem bezpieczenstwa na drogach - chce zyc i dać zyc!
Ale juz nawet nie pies, a kon pogrzebany jest gdzie indziej!




Temat: Bus-pas na calej dlugosci Trasy Lazienkowskiej?
jeszcze niedawno czytalem,ze sie nie da.
nie da sie,bo buspas bedzie przyczyna wypadkow na wjazdach i
zjazdach z TL.
ciekawe co takiego sie zmienilo,ze juz buspas nie bedzie kolidowac z
wjazdami
ale to rybka,plany na prezyszly rok sa duzo wazniejsze,i
przyznam ,przerazajace
zostanie przeprowadzony historyczny eksperyment blokady miasta na
osi WE-pasy zostana wytyczone na Swietokrzyskiej,Alei
Solidarnosci,Alejach Jerozolimskich,oraz na Radzyminskiej.Po miescie
bedzie mozna jezdzic tylko wzdluz,kierunek w poprzek stanie na
amen.Jedynym swiatelkiem w tunelu jest to,ze miastu brakuje
pieniedzy na zwiekszenia zasiegu Miejskiego Systemu Paralizowania
Ruchu Drogowego.




Temat: Cztery kroki do sukcesu. Plany szefa drogówki
Cztery kroki do sukcesu. Plany szefa drogówki
hehehe... ale się uśmiałem:D
TAAAAAKKK.... nieoznakowane radiowozy, więcej słupów na fotoradary, pogadanki
w kościołach i akcja pod dyskoteką i sklepem na wsi:D
Ambitne plany... i bardzo nowatorskie:P
Pan naczelnik chyba nie orientuje się za bardzo, że w zeszłym roku w woj.
świętokrzyskim mimo większej liczby foto- wideoradarów itp. liczba trupów na
drogach wzrosła.
Ja proponuję 90% budżetu wydawanego na drogówkę przekazać na budowę dróg,
efekt w postaci mniejszej liczby wypadków gwarantowany!



Temat: Wstydźcie się "zimne serca"!
Plum o goracym sercu,
Czy uwazasz,ze nalezy rozpaczac tylko po zmarłych Polakach, czy po wszystkich
zmarlych na swiecie? W Katowicach zginął tez jeden Czech, przejęłas sie losem
jego rodziny? Dzisiaj utoneło 1000 osob, Polakow tam nie było, bedziesz po nich
nosic zalobe, czy nie? Strony w necie juz nie sa czarne, a dlaczego? Przeciez
zginelo wiecej ludzi.Kiedy zostanie ogloszona zbiorka sms na ofiary dzisiejszej
katastrofy? Jutro prawdopodobnie w ktorejs czesci swiata tez ktos zginie. I co,
bedziesz wiecznie płakac? Czy tylko po tej jednej katastrofie? A dlaczego akurat
po tej, a nie po innych? W Ostrowcu Swietokrzyskim zginely dwie osoby, bo tez
dach im sie zawalil na glowy, pomyslalas o nich choc przez chwile? Jesli tak, to
jestes jedna z nielicznych, bo zbiorki pieniedzy na nich nie bylo.
Ja mysle, ze wszyscy zaluja rodzin tych, ktorzy zgineli w Katowicach, ale czesc
nie jest w stanie zaakceptowac szopki, jaka z tej okazji Polacy prezentuja.
W wiadomosciach dzis widzialam pozostalosci po wypadku na czeskich drogach, ktos
zginal. Dlaczego mam mniej zalowac jego rodziny, niz rodzin tych, ktorzy zgineli
w Katowicach? Potrafisz mi to wytlumaczyc? Dlaczego akurat te jedne Katowice
zasluguja na inny rodzaj zalu, niz wszystkie pozostale smierci?




Temat: Bielsko-Zakopane trasa?!
WYBIERAJ Sam!

Na wypadek wystąpienia znacznych utrudnień w ruchu drogowym, Komenda
Wojewódzka Policji w Krakowie opracowała WARIANTY RUCHU na trasach
alternatywnych. Pozwoli to rozładować ruchu na trasach głównych biegnących do
Zakopanego. Tak więc oprócz głównej trasy Kraków - Myślenice - Nowy Targ -
Zakopane do dyspozycji kierowców będą następujące drogi dojazdowe:

Kraków - Myślenice - Rabka - Nowy Targ - Czarny Dunajec - Kościelisko -
Zakopane (wjazd od strony południowej)

Kraków - Myślenice - Rabka - Jabłonka - Czarny Dunajec - Kościelisko -
Zakopane (wjazd od strony południowej)

Nowy Sącz - Stary Sącz - Krościenko nad Dunajcem - Bukowina Tatrzańska -
Głodówka - Zakopane (wjazd od strony wschodniej)

Chrzanów - Oświęcim - Zator - Jordanów - Skomielna Biała (dojazd od strony
zachodniej)

Sucha Beskidzka - Jordanów - Skomielna Biała (dojazd od strony Żywca)

Trasy wyjazdowe z Zakopanego to odwrotności wymienionych wariantów
wjazdowych, a ponadto:

Zakopane - Skomielna Biała - Jordanów - Maków Podhalański - Wadowice -
Głogoczów - Kraków

Zakopane - Skomielna Biała - Jordanów - Maków Podhalański - Wadowice - Zator -
Oświęcim - Chrzanów - A-4 - kierunek Warszawa (dojazd do stolicy)

Zakopane - Skomielna Biała - Rabka - Mszana Dolna - Kasina Wielka - Wiśniowa -
Dobczyce - Wieliczka - Kraków

Dla podążających do Warszawy tzw. dużym objazdem w kierunku wschodnim
polecana jest trasa Zakopane - Bukowina Tatrzańska - Krościenko nad Dunajcem -
Nowy Sącz - Brzesko - Tarnów - Szczucin - teren woj. świętokrzyskiego.




Temat: Kolejny martwy przepis ograniczający prędkość
Brak zdrowego rozsądku
Ograniczenia prędkości w Warszawie to przykład zupełnego braku rozsądku i
bałaganu w przepisach. Ograniczenie do 50 km/h ma sens na wąskich osedlowych
ulicach, w ścisłych centrach miast, gdzie jest duży ruch pieszych. Ale na
większości dużych i przelotowych ulic prędkośc powinna być podwyższona do 60,
70, a może nawet do 80 km/h. Jaki był sens ograniczenia prędkości na trasie
łazienkowskiej do 60 km/h. Przecież piesi nie maja tam wstępu? Albo np. most
świetokrzyski, gdzie obowiązuje 70 km/h. po co to ograniczenie??? Skutkiem tych
bzdurnych przepisów jest sytuacja, gdzie wprowadza się ograniczenie do 50 km/h.
Policja łapie tylko tych co jada ponad 70 km/h. A "spece" od ruchu drogowego, z
uśmiechem na ustach analizują statystyki i udowadniają że średnia prędkosc
samochodów zmniejszyła sie z np. 73,5 km/h do 66,1 km/h i dzięki temu liczba
wypadków spadła o 20%. Przeciez to paranoja. W ten sposób wyrabia się w
ludziach lekcewazacy stosunek do przepisów. Może po prostu wprowadźmy
łagodniejsze i bardziej sensowne ograniczenia prędkości i po prostu egzekwujmy
je zdecydowanie i bezwzględnie. W obecnej sytuacji niewielu kierowców rozumie
sens stosowania nowych przepisów. Kierowcy odbierają je jako urzednicza
głupotę, a to niedobrze, bo w wielu miejscach rzeczywiście trzeba zwolnic, żeby
było bezpiecznie



Temat: Protest rowerzystów
Gość portalu: Wallenrod napisał(a):

Jadąc rowerem nigdy nie
> używam jezdni po której poruszają się samochody.

A powinienes! Jadac po chodniku stwarzasz duzo wieksze zagrozenie. Na chodniku
ruch jest haotyczny i nie mozesz nigdy przewidziec, ze jakies dziecko nie
wpadnie ci pod kola. Na ulicy ruch jest umorzadkowany i jesli ktos zlamie te
zasady to zawsze mozesz go scigac przez prze odpowiednie sluzby prawne. Jestes
morderca czy kierowca?

Rowerzysta
> wśród samochodów jest intruzem

Robert: Takie myslenie jest przedpotopowe i traci rasizmem. To Hitler, Stalin i
Husajn usmiercali intruzow i wszystkie osoby o odmiennych pogladach.

> Niestety zbyt często można spotkać rowerzystów na jezdni, mimo,
> że obok jest ścieżka rowerowa!!!!A wyglądają na inteligentnych...

Robert: Inteligencja nie ma tu nic do gadania. Tu dziala instynt
samozachowawczy! Jesli jazda po drodze dla rowerow zagraza bezpieczaenstwu
rowerzysty to jest zecza normalna ze rowerzysta pojedzie ulica wraz z
samochodami.

> W takich wypadkach Policja powinna reagować konfiskatą roweru!!!

Robert: I wice wersa, czyli konfiskata samochodow parkujacych na chodnikach i
drogach dla rowerow.

> A to, że już dawno powinny być zrobione ścieżki rowerowe
> wzdłuż takich ulic jak:Świętokrzyska,Marszałkowska,
> Jerozolimskie, Krakowskie Przedmieście(cały szlak królewski),
> cała tzw.Trasa N_S,Okopowa,Towarowa,Grójecka...to też prawda!!!!

Robert: No nareszcie sie zgadzamy.




Temat: radary i kontrole policyjne w O-cu
radary i kontrole policyjne w O-cu
Miejsca w większości pewnie znane - ale dla przypomnienia i ku przestrodze...

Powiat Ostrowiec Świętokrzyski

Wyznaczone miejsca na terenie Ostrowca Św.:
1. ul. 11 Listopada ( pomiędzy Oś . Rosochy , a ul. Samsonowicza - w zatoce
parkingowej),
2. ul. Polna (na wysokości Browaru - w zatoce parkingowej) rejon zagrożony
wypadkami,
3. ul. Polna (na wysokości Kościoła , parking przed Kościołem),
4. ul. Jana Pawła II (wyjazd z parkingu Oś. Słonecznego na wysokości
ul.Siennieńskiej),
5. ul. Sienkiewicza (na wysokości Przed. Wodociągów i Kanalizacji , w zatoce
parkingowej),
6. ul. Zagłoby (na wysokości ogródków działkowych , w zatokach parkingowych)
7. ul. Zygmuntówka (w zatokach autobusowych, radiowóz ustawiony równolegle)
8. ul. Iłżecka (za Oś. Pułanki na wysokości boiska , w zatoce parkingowej)

Wyznaczone miejsca na drodze krajowej K9:
9. Nietulisko (57,8 km , w zatoce autobusowej na wysokości Szkoły) miejsce
szczególnie niebezpieczne,
10. Nietulisko (58,8 km, w zatoce autobusowej),
11. Kunów (61 km, zatoka autobusowa),
12. Jędrzejów (72,5 km zatoka parkingowa),

Wyznaczone miejsca na drogach wojewódzkich:
13. Bodzechów (droga W755, 3.5 km ,zatoka parkingowa)
14. Ćmielów (droga W755, 11 km, zatoka w rejonie Straży Pożarnej),
15. Bałtów (droga W754, 15 km, rejon skrzyżowania z drogą P15995),
16. Szewna (droga W751, 53 km, zatoka parkingowa obok Szkoły)




Temat: Zadbajcie wreszcie o życie najmłodszych
Niestety dopóki nie będzie porządnej przebudowy tej "arterii" drogowej do takich wypadków będzie dochodzić. Nie załatwią tego jedne światła.
A jeżeli teraz na "hura" będzie coś robione to proponuję do tego podejść całościowo: dobrze oznakować przejścia, chodniki, zatoczki na autobusy (!!) co znacznie upłynniło by ruch, etc. No i oczywiście to co wcześniej było poruszone alternatywę do zjazdu Świętokrzyską. Więcej poprzecznych dróg łączących się z Kartuską, W-Z itd.
Nie pozwólmy, aby śmierć tego dziecka poszła w zapomnienie [*].
Mam nadzieję, że presja na miasto będzie na tyle duża, że zajmą się beznadziejną infrastrukturą w południowych dzielnicach.



Temat: RADOM--pięknieje
RADOM--pięknieje
zobaczcie jak zmienia się radom.
inwestycje drogowe. przykemnie przejechać.
synalizacja świetlna z sygnalizatorami kierunkowymi.
kielce??????????????
a u NAS-TRAGEDIA.
JAK WYGLĄDA SKRZYŻOWANIE WARSZAWSKA-ŚWIĘTOKRZYSKA?
ŁÓDZKA-ZAGNANSKA-CODZIENNIE WYPADKI-ROZWIĄZANIE TRAGEDIA!!!!



Temat: Zegary śmierci
Zegary śmierci

Przy drodze krajowej nr 9 Radom - Ostrowiec - Rzeszów w Łoniowie
(Świętokrzyskie) ustawiono "Zegary śmierci" informujące o liczbie i
przyczynach najtragiczniejszych wypadków śmiertelnych.

W ramach akcji "Drogi Zaufania - Bezpiecznych Osiem" Generalna Dyrekcja Dróg
Krajowych i Autostrad organizuje również przy tej trasie happeningi adresowane
do kierowców.

motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/zegary-smierci,1137084,324
Szkoda kasy na taka dekoracje przy drogach.
Jak smigali tak beda smigac.



Temat: Akcja "Gazety". Na co powinny postawić Kielce
choc jestem z poludnia swietokrzyskiego mysle iz kielce powinny postawic na
rozwoj infrastuktury drogowej takim przykladem moze byc "gierkowka" jak to
dziala ostatnio gdy jechalem taksa w warszawie to jak pow kierowcy skad jestem
to kierowca mowil ze on tamtedy nie jezdzi ze woli przez czestochowe do zakopca
bo szybciej i bez komplikacji samo to moze dac do myslenia zawsze by stanal
przy drodze zjadl objad i dal przy tym zarobic bylo by mniej wypadkow ale to
jest tylko moja opinia !!! :)



Temat: Budowa drogi 751 Ostrowiec - Nw.Słupia
Pięknie, zatem dołączając do tej wiadomości fakt, że po nowym śladzie (na północ od istniejącej drogi) zostanie zmodernizowana a w zasadzie zbudowana nowa droga S74 odcinek odcinek Cedzyna -Łagów a do gminy Kielce wjedziemy nie Sandomierską tylko prosto od Cedzyny na Świetokrzyską i dalej Jesionową, to aż wierzyć się nie chce (!), ile w tak krótkim okresie dała nam Unia Europejska.

Unii dzieki, że zakończy się wreszcie trwająca ponad pół wieku saga zwana "Drogą do Kielc", horror, batalia wojenna, epopeja drogowa, okupiona bólem kierowców, cierpieniami i wyrzeczeniami mieszkańców, krwią i tysięcznymi wypadkami (w tym śmiertelnymi) a kosztująca podatnika setki milionów, obfitująca przy tym w niekończące się afery, korupcję, niekompetencje, złodziejstwo a czasami zwykłą bezmyślność czy po prostu bezsilność naszych mądrych

Vivat Europa!



Temat: RADOM--pięknieje
Gość portalu: KIELCOK napisał(a):

> zobaczcie jak zmienia się radom.
> inwestycje drogowe. przykemnie przejechać.
> synalizacja świetlna z sygnalizatorami kierunkowymi.
> kielce??????????????
> a u NAS-TRAGEDIA.
> JAK WYGLĄDA SKRZYŻOWANIE WARSZAWSKA-ŚWIĘTOKRZYSKA?
> ŁÓDZKA-ZAGNANSKA-CODZIENNIE WYPADKI-ROZWIĄZANIE TRAGEDIA!!!!

hehe



Temat: Tragiczny weekend na świętokrzyskich drogach
Tragiczny weekend na świętokrzyskich drogach
Przypomne tylko, ze Wielkanoc w Swietokrzyskim pod wzgledem ilosci wypadkow
tez byla najtragiczniejsza w calej PL. Kielce ... i wszystko jasne.



Temat: Chęciny niebezpieczne!!!
Chęciny niebezpieczne!!!
Dramatyczna analiza świętokrzyskiej drogówki

Drogówka pokazała najbardziej niebezpieczne drogi w województwie i Kielcach.
Teraz będzie tam więcej policjantów, a może nawet inwestycji.

Jeden z najtragiczniejszych wypadków ubiegłego roku. W czerwcu na obwodnicy
Kielc w zderzeniu dwóch busów zginęły cztery osoby, a pięć zostało rannych
Analizę przygotowano na postawie danych z trzech ostatnich lat. Na ostatnim
posiedzeniu otrzymali ją członkowie Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego.

W ubiegłym roku w Świętokrzyskiem doszło do 1921 wypadków, w których zginęło
256 osób, a 2399 zostało rannych. To aż o 15 proc. więcej osób niż przed
rokiem, choć liczba wypadków jest niemal taka sama. - Warto pamiętać, że w
całym kraju było o ponad 5 proc. więcej wypadków, a zabitych o 6 proc. więcej
- podkreśla Roman Plewniak z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej
Policji.

Zdaniem policji trudno wskazać przyczynę takiego wzrostu. - Na pewno spory
wpływ miała łagodna zima. Gdy jest ostra, znacznie mniej osób decyduje się na
wyjście z domu. Jest też mniej rowerzystów. No i pieszy po zmroku jest
znacznie lepiej widoczny na tle śniegu - tłumaczy Plewniak.

Tragiczna "siódemka" przed Chęcinami

Poza miastem jeden z najgorszych wyników ma krajowa "siódemka" na odcinku od
węzła Chęciny do skrzyżowania z drogą 763. W sześciu wypadkach zginęło siedem
osób, a 13 zostało rannych. To właśnie na drogach krajowych życie straciły aż
122 osoby. - Weźmiemy te dane pod uwagę przy okazji planowania służby.
Zadbamy, żeby policjanci jak najczęściej byli w takich miejscach - zapowiada
Plewniak.

Wypadki na drogach krajowych

K-7. Obwodnica Kielc: 6 wypadków, 2 zabitych, 4 rannych; Chęciny (okolice
skrzyżowania z drogą na Morawicę) - 6, 7, 13

K-42. Starachowice: 6, 0, 11

K-73. Bilcza: 5, 3, 10

K-74. Odcinek Rozgół - Smyków: 5, 1, 4; Kostomłoty: 8, 0, 8.

Wypadki na drogach wojewódzkich

W-748. Kostomłoty: 6, 1, 10.

W-762: Zagrody - Zgórsko: 5, 0, 10; Chęciny: 5, 0, 9.

W-786. Piekoszów: 5, 0, 6; Szczukowice: 5, 1, 12.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce



Temat: "Gafa", "nietakt" wojewody swietokrzyskiego
Napisałem poprzednio troche niedorzecznie, oto info ze strony radia. Co o tym
myślicie ?

"W związku z tragicznym wypadkiem drogowym pod Kielcami, w którym zginęło 9
osób w województwie świętokrzyskim opuszczone będą flagi do połowy masztów, ale
normalnie będą odbywały się imprezy rozrywkowe. Tę kontrowersyjną decyzję
podjął wojewoda świętokrzyski. Zgodnie z nią nawet podczas wizyty Ojca Świętego
flagi będą opuszczone.
Żałoba po tragedii w Piasecznej Górce – „tak – ale dopiero w poniedziałek” –
taką decyzje podjął wojewoda świętokrzyski Włodzimierz Wójcik. Zgodnie z jego
rozporządzeniem do poniedziałku wszystkie zaplanowane imprezy rozrywkowe na
terenie województwa mogą się normalnie odbywać. Dlaczego ? „To skandal” uważa
m.in. prezes Stowarzyszenia Samorząd 2002 Wojciech Lubawski. Wojewoda Wójcik
przestraszył się, że będzie musiał zapłacić odszkodowania organizatorom, jeśli
imprezy zostaną odwołane. Dlatego zdecydował się tylko na opuszczenie flag do
połowy masztów. Imprezy będą zakazane dopiero w poniedziałek, gdy ich już nie
ma. „Poniedziałek jest dniem bezpiecznym, ponieważ odwoływanie festynów wiąże
się z potencjalnymi odszkodowaniami” – powiedział Radiu Plus wojewoda Wójcik.
Były wojewoda – prezes Stowarzyszenia Samorząd 2002 Wojciech Lubawski ogłosiłby
żałobę w województwie nazajutrz po tragedii, nawet jeśli wiązałoby się to z
odszkodowaniami. Przesuwanie żałoby o 5 dni z powodu trwających imprez
rozrywkowych uważa za skandal. „To jest nieuczciwość i hipokryzja. Dzień żałoby
zobowiązuje do pewnego wysiłku, do pewnego „krzyża” na społeczeństwo,
społeczeństwo musi ponieść ten „krzyż” ku pamięci osób, które zginęły” –
komentuje Lubawski. Tymczasem sami organizatorzy imprez odwołują je. Tak zrobił
np. Starosta Kielecki Stefan Strojny odwołując „III Powiatowy Przegląd Zespołów
Folklorystycznych – Śladków Mały 2002”. Zgodnie z decyzją wojewody do
poniedziałku opuszczone będą flagi narodowe do połowy masztów. Ta decyzja tez
budzi kontrowersje, ponieważ w tym czasie w Polsce przebywał będzie Jan Paweł
II – głowa państwa watykańskiego."



Temat: Forum Lewicy Świętokrzyskiej
Tow.Z.Skowron - nie jest uczestnikiem Forum
Masz stanowisko "mętów".

"Stanowisko Forum Lewicy w sprawie sytuacji w SLD.

Forum Lewicy zaniepokojone jest sytuacją jaka wytworzyła się w Sojuszu Lewicy
Demokratycznej.
Sojusz, jako największa organizacja w naszym stowarzyszeniu, w dalszym ciągu
nie może poradzić sobie z destrukcyjną polityką w swojej organizacji.
Po niechlubnym wydarzeniu w szeregach partii, którego autorem był
skompromitowany „baron", w dalszym ciągu kompromituje się kolejnymi
wydarzeniami. Obecnie radny sejmiku wojewódzkiego wywodzący się z szeregów SLD
przynosi ujmę całemu ruchowi lewicowemu powodując po pijanemu wypadek drogowy.
Dochodzi do tego rozrabiacka postawa destruktorów partii na szczytach rady
wojewódzkiej i miasta Kielc.
Dziesięciu osobom nie podoba się stabilizacja w partii pod kierownictwem
obecnego przewodniczącego. Drogą kłamstw i szantażu szeregowych działaczy dążą
do przewrotu i powrotu w organizacji polityki kolesiostwa z czasów poprzedniego
przewodniczącego. Wszystko to prowadzi do skompromitowania i rozbicia ruchu
lewicowego w regionie.
Organizacje lewicowe zrzeszone w Forum Lewicy nie będą współpracować i dążyć do
zjednoczenia z tymi destruktorami, którzy kompromitują cały ruch lewicowy.
Wniosek z tego jest jeden. Jeżeli zmieni się kierownictwo w partii SLD i do
władzy dojdzie tych dziesięciu destruktorów, Forum Lewicy pójdzie oddzielnie do
wyborów samorządowych."

Czy sie komuś ktoś podoba czy nie jest jego odczuciem subiektywnym. Czy Forum
Lewicy Świetokrzyskiej pójdzie do wyborów tym lub owym jest sprawą Forum.
Niemniej wszelka krytyka poczynań Forum jest jak najbardziej na miejscu i na
pewno przyczyni się do podejmowania lepszych decyzji.



Temat: Uboczne skutki poprawy nawierzchni
Uboczne skutki poprawy nawierzchni
Jest coraz więcej odcinków wyremontowanych albo wręcz nowo zbudowanych dróg i
powinien nas z tego powodu rozpierać wyłącznie optymizm, czyż nie?

Ale ja mam coraz więcej ... obaw o bezpieczeństwo właśnie z powodu poprawy
jakości naszych dróg.

Od kilkunastu lat obserwuje np. poprawę jakości odcinka drogi obecnie nr DK 79
pomiędzy Górą Kalwarią a Ożarowem (w Świętokrzyskim) i obok radości z poprawy
komfortu jazdy odczuwam coraz większy dyskomfort ... wyprzedzania.

Kiedyś na większej części tej drogi powyżej osiemdziesiątki w przeciętnym
samochodzie rzucało pasażerami jak zawartością grzechotki, teraz jedzie się
płynnie prawie przy każdej prędkości.
Jedynym ograniczeniem robią się już nie osiągi samochodu a wyłącznie
samokontrola kierującego - bo jaki współczesny samochód nie osiągnie na
prostej, gładkiej drodze np. 150 km/godz?

No i teraz dochodzi do sytuacji, gdy decyzje o rozpoczęciu wyprzedzania trzeba
podejmować w sytuacji, gdy może zza ostrego zakrętu nie wyleci za często ktoś
pędzący powyżej 120, to zza wierzchołka wzniesienia może pojawić się ktoś
jadący szybciej niż na niemieckiej autostradzie...

I jak wtedy ocenić, czy widoczny odcinek drogi jest wystarczająco długi na
bezpieczny manewr wyprzedzania?

Kiedyś ktoś podniósł na tym forum problem jakiej prędkości należy spodziewać
się na polskich drogach i wnioski nie były pocieszające - każdej prędkości,
nawet powyżej 200 km/godz.

I jak tu nie walczyć z powszechną opinią (wśród kierujących samców), że można
jeździć szybko i bezpiecznie?

Jeśli nawet w miejscach wypadkowych w pobliżu szkół, targowisk, skrzyżowań
itp. będziemy stawiać ograniczenia, fotoradary i progi zwalniające, to
przecież nie jesteśmy w stanie kontrolować każdego km drogi, przecież wszędzie
może dojść do wypadku, a wypadki podczas wyprzedzania są najbardziej śmiertelne.

Może jednak oprócz dyskomfortu nawierzchni drogi zaczniemy jednak nasłuchiwać
innego sygnału skłaniającego do ograniczania prędkości własnej jazdy?

Rozsądku?
Wyobraźni?
Instynktu samozachowawczego?

Tylko kiedy...?

Pozdrawiam,
Mejson




Temat: Po zaliczenie do aresztu?
Panie Marku, ta sprawa ma niewątpliwie drugie dno:). Dlatego ja poczekam z
osądzaniem tych pań do momentu udowodnienia im korupcji. Nie rozumiem bowiem
kilku podstawowych rzeczy: 1. dlaczego sprawa stała się głośna po roku od
zaistniałego zdarzenia; 2. jak zmuszono starostów, by po roku sobie
przypomnieli wręczanie prezentów; 3.dlaczego sprawę rozdmuchano w czasie
rekrutacji - a wiadomo, że w samych Kielcach działa co najmniej 5 szkół
wyższych (głównie z nazwy) prowadzących pedagogikę i resocjalizację; 4. jakie
miejsce w tych wydarzeniach zajmuje sama policja i prokuratura, bo chyba jakieś
zajmuje.
Z plotek wiem, że akcja policyjna była jakąś dziwną pokazówką. Jedną z tych
kobiet wywleczono w szlafroku i w kajdankach z akademika, drugą śledzono "z
powietrza", gdy wracała sobie normalnie do domu. A prawdziwi przestępcy chodzą
sobie wolno. I nikt ich helikopterem nie ściga:). Od razu też rozpętano burzę
za pośrednictwem brukowca kieleckiego "Echa Dnia" i dziennikarki - absolwentki
Akademii Świętokrzyskiej - Sylwii Bławat. A atmosfera w społeczeństwie jest
wielce sprzyjająca:). Opublikowano przy tym zdjęcia operacyjne policji z
zatrzymania kobiety w szlafroku... Słyszałam też, że kobieta ta kilka razy(!)
składała doniesienia na policji o próby przekupstwa ze strony studentów. Miała
zajęcia głównie z pracownikami wymiaru sprawiedliwości. Dlatego ja poczekam z
osądzaniem.
Dzisiaj przeczytałam w gazecie, że kierowca komendanta policji kieleckiej pod
wpływem alkoholu uczestniczył w wypadku drogowym... Chyba ciężko jest być
policjantem? A jeszcze ciężej być studentem!:) Życia policjanta-studenta nie
jestem sobie w stanie nawet wyobrazić!



Temat: Świętokrzyska drogówka zmienia sposób pracy
Świętokrzyska drogówka zmienia sposób pracy
Napewno jest mniej wypadków i całe szczęście... Ale z moich obserwacji
wynika, że nie jest to zasługa Policji. W tym artykule pan Komendant trochę
za wiele zasług chce sobie przypisac jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Znam
Swiętokrzyskie trasy bo często po nich jeżdżę. Bezpieczeństwo poprawia się w
większosći na odcinkach dróg na których poprawiono nawierzchnie a także za
sprawą coraz nowocześniejszych i bezpieczniejszych samochodów. Natomiast
Swiętokrzyscy policjanci patrolują głównie trasy wąskie, z wieloma
ograniczeniami nie zawsze uzasadnionymi gdzie wiedzą że mogą kierowców w
łatwy sposób "upolować". Bardzo łatwo potrafię to udowodnić.
Natomiast na wielu głownych drogach na których nawierzchnie pozostają w
opłakanym stanie, pomimo wielu patroli policyjnych w samochodach oznakowanych
jak i nieoznakowanych, oraz przestrzegania prędkości przez kierowców,
wystarczy że spadnie deszcz w koleiny a wypadki zdarzają sie jeden po drugim.
I na nic wysiłki Policji. A na opłakany stan dróg jedynym lekarstwem wydaje
sie stawianie ograniczeń przez drogowców i następujący po tym terror policji
w stosunku do kierowców. Czasem w takiej sytuacji mam czasem wrażenie że
Policja i Drogowcy ubijają w ten sposób wspaniały interes. Tylko chyba ktos
zapomniał że drogi służyć powinny do szybkiego przemieszczania się ludzi i
przewozu towarów w tym coraz szybciej pędzącym naprzód świecie.
Wniosek: jeśli drogi będą poprawione i poszerzone, zakrety dobrze
wyprofilowane wtedy prawie nie będzie wypadków, będziemy mogli jeździc
dszybciej i bezpieczniej a policja będzie patrolowac nasze ulice zapewniając
nam bezpieczeństwo nie tylko na drogach.



Temat: [tvn warszawa]Połamał się na ścieżce rowerowej.
[tvn warszawa]Połamał się na ścieżce rowerowej.
www.tvnwarszawa.pl/-1,1614412,0,,polamal_sie_na_sciezce_rowerowej__urzednicy_to_nie_nasz_kraweznik,wiadomosc.html
Połamał się na ścieżce rowerowej.
Urzędnicy: to nie nasz krawężnik

Górki, dołki, korzenie, a nawet wystające krawężniki. Część stołecznych
ścieżek rowerowych nie tylko daleka jest od ideału, ale stanowi wręcz spore
zagrożenie. Kilka dni temu przekonał się o tym Jacek Zawadzki, który miał
poważny wypadek na moście Świętokrzyskim. Ze wstrząśnieniem mózgu i połamanymi
kończynami trafił do szpitala. Sprawą niebezpiecznej ścieżki zajął się Miejski
Reporter.

Ścieżka na moście Świętokrzyskim, chociaż powstała niedawno, nie jest
pozbawiona mankamentów. Rowerzyści narzekają przede wszystkim na uskoki na
krańcach mostu po obu stronach przeprawy. Ich zdaniem niebezpieczny jest
również krawężnik, który oddziela tu chodnik od ścieżki.

Boleśnie przekonał się o tym Jacek Zawadzki. - Chciałem wyminąć osoby
nadjeżdżające z przeciwka, nie zauważyłem różnicy poziomów i skończyło się
wypadkiem - opisuje całe zdarzenie rowerzysta. - Wcale nie jechałem szybko -
dodaje.

Urzędnicy unikają odpowiedzialności

Osoby odpowiedzialne za budowę ścieżki rowerowej, ze spółki "Trasa
Świętokrzyska", nie chciały wypowiadać się przed kamerą.

- Tej konkretnej ścieżki Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych nie budował -
wyjaśnia z kolei rzecznik ZMID, Agata Choińska. - To projektant odpowiada za
to, żeby dany obiekt był stworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami i
normami. To warunek konieczny, żeby dostać pozwolenie na budowę. Gdyby było
inaczej, nadzór budowlany nie odebrałby takiego obiektu - dodaje.

Krawężnik (nie)bezpieczeństwa

Również rzecznik Zarządu Dróg Miejskich nie czuje się odpowiedzialny za
ścieżkę. - ZDM nie odpowiada za utrzymanie ścieżki rowerowej na moście
Świętokrzyskim - kwituje krótko i dodaje, że na wielu ścieżkach stosuje się
krawężniki oddzielające pas chodnika od drogi rowerowej. Jego zdaniem ma to
zapobiec ewentualnym wypadkom.

Takie rozwiązanie nie przekonuje jednak rowerzystów. Uważają je za
niebezpieczne, szczególnie zimą, gdy ścieżki nie są odśnieżone.

mdaw/roody




Temat: Będzie bezpieczniej na drogach krajowych nr 7 i 9
Będzie bezpieczniej na drogach krajowych nr 7 i 9

Będzie bezpieczniej na drogach krajowych nr 7 i 9
marc
2008-06-13, ostatnia aktualizacja 2008-06-13 19:24

Piętnaście nowych konstrukcji pod fotoradary stanie do końca roku przy drogach
krajowych w województwie świętokrzyskim.
To część ogólnopolskiego programu "Drogi Zaufania - Bezpiecznych Osiem". Ma on
objąć osiem najważniejszych dróg w Polsce i doprowadzić do zmniejszenia liczby
wypadków śmiertelnych w miejscach, w których dochodziło do nich najczęściej. -
W województwie świętokrzyskim na realizację programu poprawy bezpieczeństwa
wydamy około 5,6 mln zł. Pierwsze przetargi ogłosimy do końca czerwca - mówi
Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału Generalnej
Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach programu jeszcze w tym roku na drodze krajowej nr 7 ma się pojawić
dziewięć konstrukcji umożliwiających montaż fotoradarów. Charakterystyczne
skrzynki staną w Skarżysku, Suchedniowie, Ostojowie, Chęcinach, Miąsowej,
Podchojnach i na obwodnicy Kielc. Kolejnych sześć punktów drogowcy ustawią
przy krajowej "dziewiątce" w Nietulisku, Miłkowie, Jacentowie, Opatowie,
Okalinie i Łążku.

GDDKiA planuje poza tym wykonanie dodatkowego oświetlenia 28 przejść dla
pieszych, montaż aktywnych znaków na 14 wysepkach i na 80 zakrętach.

W okolicach Chęcin na węźle drogowym zostaną zamontowane bariery oddzielające
pasy ruchu, a w Ostrowcu nowa sygnalizacja na drodze krajowej nr 9. - Miejsca,
gdzie zostaną zastosowane poszczególne urządzenia, wytypowano na postawie
kilkuletnich badań prowadzonych przez naukowców z Politechniki Warszawskiej i
Gdańskiej w ramach programu "Gambit" - tłumaczy rzeczniczka i dodaje, że na
przyszły rok zaplanowano m.in. przebudowę skrzyżowań drogi nr 9 w Krynkach i
Młynkach, budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu dróg krajowych w
Opatowie oraz budowę 26 kilometrów chodników.




Temat: "Scieżka" rowerowa na Kopernika
Gość portalu: koliber napisał(a):

> Nie jest bo nie uwzględnia specyfiki ulicy. Powinna być jesli już jednostronna
> od skrzyżowania z Lubicz do Botanicznej wykorzystywać pas zieleni (opisany przez Yasia), należałoby tylk
> o uważac przy skrzyżowaniu z Botaniczną, bądź isć dlalej i przecinać Strzelecką łącząc się z
> Kopernika za Strzelecką, i dalej w obecnym kształcie. Po prostu nie uwzględnia specyfiki ulicy.

Uwzględnia specyfikę i wymusza poprawę bezpieczeństwa na ulicy. Na której przecież pieszymi jest wielu
pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego lub zestresowani członkowie ich rodzin. Tam w zasadzie znak D-40 trzeba by
ustawić.

> I złosliwa uwaga na koniec, a skąd
> mają się brać rowery na scieżce u jej początku (skrzyżowanie Kopernika i Lubicz
> )-przecinać Lubicz
> lewoskrętem.

Złosliwa tylko w Twoim mniemaniu. Ścieżki powinno się tak projektować, żeby były dostępne _ze wszystkich_
kierunków i zintegrowane z otaczającą siecią ulic, a nie jak na przykład scieżka na Bernardyńskiej, na którą w ogole
nie można wjechać ani od Gertrudy, ani od Stradom, ani z Plant przy Hotelu Garnizonowym, ani nawet od Idziego, jak
się ktos rozpędzi. Na razie w Kopernika pod prąd można skręcać z Lubicz z kierunku od centrum, a po przebudowie
Ronda ten pas na początku Kopernika to będzie jeden z dwóch dojazdów na scieżkę z dolnego poziomu Mogilskiego.
Ot, i cała filozofia.

> Ja też znam okolicę i obecne rozwiązanie jest też fatalne. A takie ronda na dro
> gach przelotowych mogą być
> przyczyną wypadków (vide wypadek autokaru na Węgrzech),

Ani Mazowiecka (gdzie wczesniej są progi spowalniające) ani Świętokrzyska to nie ulica "przelotowa", a wypadek na
Węgrzech wynikał stąd, że kierowcy z Polski nie potrafią jeździć po cywilizowanych drogach. We Francji czy
Niemczech też jest cała masa takich rond. U nas nie ma. Za to porównanie statystyk wypadków sytuuje nas na
przedostatnim miejscu w Europie - nie pamiętam dokładnie, ale jakos tak.

> Tylko, że w Polsce to nie są zawodowcy: przykłady w Krakowie: to np. przewężeni
> e Dobrego Pasterza koło koscioła Jana Chrzciciela (totalny bezsens, zamiast wzbudzanej sygnalizacj

Akurat większosc przykładów, o ktorych piszesz, jest zrobiona dobrze i tak samo się robi to w krajach zachodnich.

marcin ha



Temat: Morderczy trening...
Argumentowanie
typson napisał:

> wkurza mnie argumentowanie takich zmian tym, ze spada liczba wypadkow. Gdyby
> wszyscy jezdzili w terenie zabudowanym z max 60 to mialoby to wiekszy sens.

Nie wkurzaj się, bo liczba wypadków spada przy PRZESTRZEGANIU ograniczenia 50/h.
W Europie Zachodniej tak jeżdżą mimo duzo lepszych samochodów i dróg.

> Miasta w Polsce roznia sie od uninych miast. Jest duzo trzypasmowych ulic, czy
> nawet dwujezdniowych. Oczywiscie zaden "znawca" na takich ulicach ograniczenia
> nie podniesie.

Jak jeździsz duzo po Polsce to znajdziesz sporo miejsc, gdzie prędkość jest
podniesiona ponad obowiązujące 60/h.
Tylko nawał miejsc z przesadnym ograniczeniem przesłania Ci te podwyższenia.
Poza tym podniesienie predkości dopuszczalnej odbywa się za pomocą znaku ...
ograniczenia prędkości. ;-)

Liczba wypadkow spada, bo jezdza coraz lepsze samochody. 10 lat
> temu do drugie auto to byly stare fiaty czy polonezy. Dzis sytuacja sie
> zmienila i wszyscy maja sprawne hamulce i oswietlenie. Tu duza zasluga DU, bo
> co by nie gadac to nowe czy kilkuletnie DU jest o niebo lepsze od wszelkich
> starych kredensow, maluchow, poldziakow czy skod 105.

Zgadzam się w całości. Jak zobaczyłem pordzewiałą ładę na białoruskich numerach,
to zreflektowałem się, że od paru lat takie samochody to wyjątek na naszych
drogach. A Daewoo to jednak dużo nowocześniejsze auta nawet od nowych polonezów
nie mówiąc o wyeksploatowanych egzemplarzach.
>
> Pokazcie mi miasto za granica, gdzie na drogach typu wislostrada, trasa
> torunska, swietokrzyska, lazienkowska sa ograniczenia do 60, 50 czy nawet 40
> (na torunskiej)

Na toruńskiej 40-ka jest ofiarą braku kasy na naprawę rozpadającego sie
wiaduktu, 50-ki nie widziałem na żadnej z tych ulic ale dzisiaj karambol kilku
samochodów na toruńskiej (80/h) zakorkował tę ulicę na kilka godzin. Gdyby
wszyscy jechali 80/h, może nikt by nie ucierpiał.
A co do zagranicy, to w Norwegii jest 80/h ma niezabudowanym a 90/h na
autostradzie, ale WSZYSCY tam jada z maksymalną predkością a nie wolniej i
wszystko sprawnie i szybko się przemieszcza.

To nie ograniczenia prędkości są winne, tylko ograniczenia samokrytycyzmu i
rozsądku u naszych kierowców.

Spokojnie, typson, nie nerwujs'a.

Mejson




Temat: Volumetric Bielany Sokratesa
raf co do tej przestępczości:
Najbardziej niebezpieczną dzielnicą Warszawy jest Śródmieście. Tu zostało popełnione co szóste przestępstwo w mieście. Niewiele lepiej jest na Pradze- Południe, gdzie od początku roku do końca września odnotowano 7881 przestepstw i na Mokotowie (7840). Najbezpieczniej mogą się czuć mieszkańcy Wesołej i Rembertowa. Ciekawie wygląda statystyka przestępstw w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców. Okazuje się, że oprócz Śródmieścia i cieszącej się złą sławą Pragi- Północ, najniebezpieczniejszą dzielnicą jest Wilanów.
Poprawia się też nieco bezpieczeństwo na drogach. Od stycznia do października 2003 roku doszło w stolicy do 1466 kolizji drogowych. Było to o 157 wypadków mniej niż w roku ubiegłym. Zginęło 86 osób, a 1735 zostało rannych. Najwięcej wypadków wydarzyło się w centrum Warszawy i na Pradze- Południe. Najmniej w Wilanowie i Wesołej.

> Gdyby cena był 7- 7,5 jak za Sando to bym kupił ale mieszkanie ok 90
> m jest 1 i kosztuje chyba 9,5 za m.
chodzi o inwestycje na bemowie? gdyby tu miało być w tej cenie to sando na bemowie musiało by zejść do 6-6,5tys/m2 a na zapchanej pradze po po 5-5,5tys/m2
za super komunikację trzeba dopłacić, ostatnio jechałem do centrum środkami komunikacji miejskiej (co zdaża mi się nieczęsto), wsiadłem w metro stacja marymont i za jakieś 7minut byłem na stacji świętokrzyska, spróbuj to dokonać z innych dzielnic o podobnej odległości od centrum

> w przyszłości obok trasa mostu płn.
jeśli wystaczająco daleko od budynków to plus, jeszcze lepsza komunikacja

a ta huta to była czy jest ? poważnie pytam bo szczerze mówiąc pomimo iż mieszkam jakieś 3 km od huty to nie wiem




Temat: Będzie przejście i fotoradar na Ściegiennego
Zgadzam się z przedmówcą w kwestii ul. Ściegiennego. Trzeba myśleć, a nie
stawiać fotoradary bezmyślnie tak jak pies kupy! Jeśli jedziemy po MZD to
dorzucę coś od siebie. MZD powinien dostrzec to, że nadmierna prędkość jest
JEDNA Z PRZYCZYN a nie JEDYNA przyczyną wypadków. Może by tak ograniczyć
prędkość do zera? MZD powinien zabrać się za skrzyżowania gdzie trzeba "uciekać"
aby skręcić w lewo (np. Łódzka/Skrzetlewska, Jesionowa/Warszawska). Panowie z
MZD w Kielcach udają wielkich speców od ruchu drogowego i uważają siebie za
wyrocznię. Polecam wycieczkę do nieodległego Ostrowca Świętokrzyskiego (nie wiem
jak ci goście to zniosą i czy w ogóle tam pojadą - przecież nie ma po drodze ani
jednego fotoradaru, tak więc nikt i nic nie zadba o ich bezpieczeństwo, a oni
raczej w myśleniu nie są orłami). W Ostrowcu na tego typu skrzyżowaniach są
lewoskręty (chyba tylko na jednym nie ma)! Serio! Nie mieszkam w Ostrowcu, nie
mam tam rodziny, ale boli mnie to, że kieleccy samorządowcy i drogowcy umieją
się tylko wymądrzać, a najchętniej to każdego kto myśli inaczej niż oni za uszy
postawiliby w kącie. Co się działo po śmiertelnym wypadku na tego typu
skrzyżowaniu (Łódzka/Skrzetlewska - zginęło małżeństwo 26-12-2007? Ze strony
MZD: ogromna ilość bitej piany na temat bezpieczeństwa i nadmiernej prędkości
oraz nieuwagi kierowcy, natomiast ani słowa o tym, że zgodnie z rozporządzeniem
min. infrastruktury z 2003, na tego typu krzyżówkach powinny być lewoskręty.
Codziennie jeżdżę tamtędy do pracy. Po tej tragedii pozostały jedynie wypalone
znicze. Panowie "eksperci" MZD weźcie się do roboty!!! Ile jeszcze osób ma
zginąć lub stać kalekami, żebyście zrobili pożytek z rozumu? Na razie tworzycie
jakieś kółko wzajemnej adoracji i nic poza tym, ponieważ czynny kierowca z
zaledwie kilkuletnim stażem wie więcej niż "eksperci inżynierowie" z MZD.
PS. Nie płacę tym pierdzistołkom za strefę płatnego parkowania, ponieważ
miesięczny abonament za parking strzeżony kosztuje mnie tyle samo co za
"strefę". Przynajmniej nic mi się nie stanie z autem.



Temat: Poprawa bezpieczeństwa na drogach
Poprawa bezpieczeństwa na drogach
Powstanie kilka wysepek - dzięki temu bezpieczniejsze będą przejścia dla pieszych w najbardziej ruchliwych punktach Ostrowca.

Przynajmniej trzy albo cztery azyle dla pieszych powstaną podczas przebudowy ulicy Waryńskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Niebawem pierwszy z nich będzie montowany na ulicy Sienkiewicza, naprzeciw Szkoły Podstawowej numer 4.
W ostatnim czasie w mieście powstało kilka azylów dla pieszych, między innymi na ulicach: Iłżeckiej, Polnej, 11 Listopada. Kolejne dwa powstaną na skrzyżowaniu tej ulicy z Sikorskiego. Planowane są też azyle w rejonie Urzędu Skarbowego przy ulicy Polnej.

SPRAWDZONA METODA

- To jest sprawdzone zabezpieczenie, które pozwala na większe niż dotychczas bezpieczeństwo pieszych, szczególnie w rejonie o dużym nasileniu ruchu - mówi Jarosław Adamski, zastępca komendanta powiatowego policji. - Robimy wszystko, aby na terenie miasta zapewnić pieszym maksymalne bezpieczeństwo.

Niebawem podczas przebudowy ulicy Waryńskiego zamontowane zostaną trzy albo cztery azyle dla pieszych. Na ostatnim posiedzeniu Samorządowej Komisji Bezpieczeństwa zaproponowano także powstanie azylu na ulicy Sienkiewicza w rejonie tak zwanych czerwonych bloków, naprzeciw Szkoły Podstawowej numer 4. Azyl jest w fazie projektu i niebawem będzie zamontowany.

MIGAJĄCE WYSEPKI?

Podczas spotkania przewodniczący Rady Miasta Mirosław Zgadzajski zaproponował nawet, by nowe azyle wyposażać w migające światła. Dzięki temu byłyby bardziej widoczne wieczorem i nocą. Policjanci uważają, że każdy środek zwiększający bezpieczeństwo na drodze jest wskazany. Trzeba się jednak liczyć z tym, że w tym przypadku zarówno wykonawcy, jak i inwestorzy poniosą dużo większe koszty związane między innymi z doprowadzeniem energii elektrycznej.

Zadowoleni z azylów są mieszkańcy miasta. - Kiedyś dochodziło tu ciągle do różnych wypadków, kolizji. Teraz jest spokojnie - mówi Anna Kisiel-Niedźwiedzka, która pracuje w pobliskim sklepie, mieszka w pobliżu i często korzysta z przejścia na ulicy Iłżeckiej. - To duże dla nas ułatwienie. Wszyscy chwalą sobie to przejście.




Temat: Majątek schowany pod ziemią
Pomijajac nieprawidlowosci w realizacji tej inwestycji
pozostaje mi wyrazic glebokie zadowolenie z powodu jej
podjecia i nareszcie zakonczenia. W dyskusji nad
racjonalnoscia budowy tego tunelu niestety zawsze beda
padac przyklady wielu innych o wiele bardziej potrzebnych
przedsiewziec - jakby nie patrzec metro , obwodnica
Praska, skrzyzowanie Woloska - Al.Wilanowska , trasa
Siekierkowska i wiele innych inwestycji komunikacyjnych
przyniosly by wiecej porzytku. Powolam sie jednak na
slowa p. Hertla: "Jeżeli budowa tunelu nie rozpocznie się
od razu po otwarciu mostu, to nie zacznie się już nigdy,
bo zawsze będą jakieś wątpliwości".
Gdyby uwczesne wladze kierowaly sie wylacznie rachunkiem
ekonomicznym i priorytetem potrzeb istotnie nigdy nie
doczekalibysmy sie tej realizacji. Nietety w dzialaniach
wladz Warszawy brakuje jak dotad dalekosieznych wizji
urbanistycznych.
Co do samego tunelu to pozwoli na spelnienie kilku
waznych postulatow: przyblizenie miata do Wisly,
uzyskanie terenow pod iwestycje (przypominam o planach
uczynienia z Powiśla dzielnicy akademickiej), zapewnienie
Wislostradzie charakteru osi przelotowej przez miasto
(argumenty ze korki beda sie tworzyc w innych miejscach
przemawiaja nie przeciw sensownosci budowy tunelu , ale
wskazuja na potrzebe przebudowy tych wezlow drogowych).
Niestety i w tym przypadku zabraklo troche odwagi przy
planowaniu. Moim zdaniem obecny przebieg tunelu ma
istotna wade: jest za krotki. W perspektywie budowy mostu
Karowego (niestety ostatnio temat zanikl) tunel powinien
byc wydluzony w kierunku polnocnym tak aby oddzielic
obydwie drogi jak w wypadku mostu Swietokrzyskiego.
Przypominam ze obie przeprawy mialy w zalorzeniu
charakter lokalny. Ponadto uwazam ze w perspektywie kilku
lat powinno sie zbudowac drugi tunel wzdluz Starego i
Nowego Miasta - zacytuje tu p. Sławomira Skrzypka:
"Jeżeli już mielibyśmy na niego pieniądze, powinien
powstać na wysokości Zamku Królewskiego. To byłoby
dopiero zbliżenie się Warszawy do Wisły. Ogrody spod
Zamku doszłyby aż do rzeki. Podzamcze nabrałoby nowych
walorów turystycznych czy rekreacyjnych. Takiej
inwestycji bym bronił, choć pewnie kosztowałaby tyle, ile
obecny tunel."
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow.



Temat: Okrutna prawda - większy zawsze wygrywa
www1.gazeta.pl/kielce/1,35255,1595649.html
Dwa tragiczne wypadki na świętokrzyskich drogach

Fot. Jarosław Kubalski / AG

ZOBACZ TAKŻE

• Rozmowa z szefem świętokrzyskiej policji drogowej (27-07-03, 18:26)
• Śmierć w liczbach (27-07-03, 19:14)

Juliusz Ćwieluch 27-07-2003, ostatnia aktualizacja 27-07-2003 19:14

Siedem osób zginęło, pięć jest poważnie rannych w wyniku dwóch wypadków, do
których doszło w ostatnich dniach. Oba wydarzyły się na dobrej drodze, podczas
małego ruchu, przy doskonałej pogodzie. To najtragiczniejszy weekend w
Świętokrzyskiem w tym roku

32-letni Marek wracał z Austrii do rodzinnego Radomia. W sobotę około piątej
rano jechał obwodnicą E77 koło Chęcin. Przeciwległym pasem skodą fabią
podróżował 20-letni Hubert ze swoją rodziną - rodzicami i 16-letnią siostrą.
Kiedy rozpędzone BMW nagle zjechało na jego pas, nie miał żadnych szans. -
Trudno ocenić, z jaką szybkością jechało BMW, ale szacujemy, że co najmniej 150
kilometrów na godzinę - mówi młodszy kapitan Janusz Stanek, dowódca akcji
ratunkowej. Po czołowym zderzeniu fabia została tak zniszczona, że z trudem
można było rozpoznać markę auta. - BMW z serii siedem to ciężkie auto. Skoda
nie mogła przetrzymać uderzenia. Markę odczytaliśmy dzięki znaczkowi na tylnej
klapie - wyjaśnia Stanek.

Kierowca BMW zginął na miejscu. Z czterech osób jadących skodą tylko 16-letnia
Magda w stanie bardzo ciężkim trafiła do szpitala. - Kiedy ją wyciągaliśmy z
auta była przytomna - komentuje dowódca akcji. Jak się dowiedzieliśmy jej stan
jest bardzo ciężki. Ma złamany kręgosłup, nogi i poważne obrażenia wewnętrzne.
Jej 45-letni ojciec, 38-letnia matka i brat, który kierował autem, zginęli na
miejscu. Rodzina pochodziła z Klukówka koło Pułtuska.

- Najprawdopodobniej kierowca BMW był zmęczony i zasnął za kierownicą - mówi
Elżbieta Różańska-Komorowicz, rzecznik świętokrzyskiej policji. Tę tezę
potwierdzają również strażacy. - Nie było żadnych śladów hamowania - informuje
Stanek.

Kilkadziesiąt godzin później doszło do kolejnego tragicznego wypadku. W
niedzielę o godz. 12.05 w okolicy Ludwinowa (gmina Jędrzejów) 54-letni
mężczyzna prowadzący fiata uno, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, wymusił
pierwszeństwo na kierowcy mercedesa. Na miejscu zginęła trzyosobowa rodzina
jadąca w uno. Trójka pasażerów mercedesa trafiła do szpitala w Jędrzejowie. -
Ich stan jest poważny, ale stabilny - poinformowano nas w szpitalu. Tragicznie
zmarła rodzina z uno mieszkała w Knurowie w województwie śląskim.

- To był czarny weekend. A winę, niestety, ponoszą ludzie. Brawura, a przede
wszystkim lekceważenie upałów, podczas których nasza percepcja jest znacznie
osłabiona, to najbardziej prawdopodobne przyczyny obu nieszczęść - dodaje
Różańska-Komorowicz.




Temat: Mamy najniebezpieczniejsze drogi w całej Unii
Mamy najniebezpieczniejsze drogi w całej Unii
Co będzie po wprowadzeniu płatnej A4 z Wrocka do Katowic???
Nasze drogi beda bardziej obciążone - zwłaszcza Wrocław - Gliwice
przez Brzeg, Opole, Strzelce. Bedzie powrót na starą E4

wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/3292000,80273,7334981.html?back=/Wiadomosci/1,80273,7336934,mamy_najniebezpieczniejsze_drogi_w_c
alej_unii.html

Najniebezpieczniejsze drogi w specjalnym atlasie drogowym Europy
oznaczone są kolorem czarnym. Z zaprezentowanej właśnie w
Parlamencie Europejskim mapy wynika, że to na Lubelszczyźnie strach
jest siadać za kierownicą

W lipcu Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC)
opublikowała specjalny raport o drogach we wspólnocie. Polska zajęła
w nim drugie miejsce od końca. Gorsza od nas jest tylko Litwa.

W 2008 r. na naszych drogach zginęło 5,5 tysiąca osób, czyli 143
osoby na każdy milion obywateli. W zestawieniu ETSC wyprzedziły nas
nawet Rumunia (142 ofiary na milion mieszkańców) i Bułgaria (139).
W środę dostaliśmy kolejny dowód na fatalny stan polskich dróg -
Polska jest już na ostatnim miejscu. Unijni eksperci od
bezpieczeństwa drogowego przedstawili w brukselskiej siedzibie
Parlamentu Europejskiego specjalny raport o drogach wspólnoty. Każdy
kraj opracował własny atlas bezpieczeństwa - tzw. EuroRap. W Polsce
zajmowali się nim eksperci z gdańskiej Fundacji Rozwoju Inżynierii
Lądowej - głównie naukowcy z Politechniki Gdańskiej.

Jak tłumaczył w Brukseli prof. Ryszard Krystek, który pracował nad
polskim odcinkiem mapy EuroRap

ich celem było stworzenie atlasu drogowego "dla konsumentów". Zwykła
mapa pokazuje tylko trasę, a nie uwzględnia np. tego czy droga ma
dobrą nawierzchnię, czy jest wiecznie zakorkowana, czy łatwo na niej
o wypadek.

Jeszcze w 2000 roku Komisja Europejska zaleciła, żeby każdy kraj
członkowski w ciągu 10 lat o połowę zmniejszył ilość wypadków
drogowych. Jednak realną szansę na spełnienie zaleceń KE mają tylko
Portugalia, Francja i Luksemburg. Polska jest daleko od oczekiwanych
efektów. Na naszych drogach w ubiegłym roku zginęło... trzy procent
mniej osób niż w 2000 roku.

"Niestety, jeżdżąc po polskich drogach jesteśmy narażeni na bardzo
duże ryzyko. Na 17.000 km polskich dróg krajowych aż 86 procent
stanowią odcinki o najwyższym poziomie ryzyka. Województwa, których
drogi należą do najbardziej niebezpiecznych to: lubelskie,
świętokrzyskie i podkarpackie" - czytamy na stronie internetowej
Eurorap .

Odcinki krytyczne na mapie zaznaczone są na czarno i czerwono. Nie
da się nie zauważyć, że Lubelszczyzna pokryta jest czarnymi
wstęgami. Dla porównania Belgia ma tylko dwa, krótkie odcinki w
kolorze czarnym. Na jej mapie króluje kolor zielony (bardzo małe
zagrożenie) i żółty (małe). Czechy pokryte są siatką kolorowych
dróg, a czarne są odcinki... przy granicy z Polską.

W Polsce mamy tylko dwa zielone odcinki - fragment autostrady A2 z
Konina do Strykowa, i A1 między Pruszczem Gdańskim a Tczewem. Ale w
żadnym województwie nie jest tak źle jak na Lubelszczyźnie. Niemal
całe czarne są drogi ekspresowe S-17 i S-19. Prof. Krystek mówił, że
powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Na przykład po reformie
samorządowej w 1999 r. utworzono powiaty, a zatem powstało wiele
nowych instytucji. Na ich organizację i wyposażenie wydano sporo
pieniędzy. A zawsze najłatwiej jest zabrać pieniądze przeznaczone na
inwestycje drogowe. Ponadto w przypadku Lubelszczyzny niekorzystny
wpływ na jej drogi ma ruch tranzytowy - setki ciężarówek jadących do
i od granicy.

Eurorap ma być pomocne Komisji Europejskiej, która lada dzień ogłosi
nowe wytyczne co do bezpieczeństwa drogowego na kolejne 10 lat. Tym
razem kraje UE powinny zmniejszyć liczbę wypadków drogowych o 40
procent.




Temat: Z CZYM DO EUROPY
ROSNĄ WSKAŹNIKI - NIE TE CO POWINNY
GWCoraz więcej młodych samobójców
PR+GS '4.07.15
Drastycznie rośnie liczba samobójstw wśród młodzieży, zwłaszcza chłopców.
Według najnowszych oficjalnych danych w ub.r. odebrało sobie życie prawie 900
młodych ludzi poniżej 24 lat. O jedną trzecią więcej niż 12 lat wcześniej!
W kwietniu w Psarach (Świętokrzyskie) powiesił się uczeń pierwszej klasy
gimnazjum. Bał się kary za uszkodzenie instalacji elektrycznej w ciągniku.
Zrobił to razem z kolegami w czasie wagarów. Właściciel interweniował w szkole,
zawiadomił policję. Chłopcy dostali reprymendę od dyrektorki. - Teraz to mnie
chyba ojciec zabije - stwierdził 13-latek. Gdy wrócił ze szkoły, w domu nikogo
nie było. Powiesił się w stodole.
W 2003 r. co szósty samobójca w Polsce miał mniej niż 25 lat. W ostatnich
latach średnio co dziesiąty miał mniej niż 20 lat. Wśród ofiar zdecydowanie
przeważają chłopcy - stanowią 87 proc. samobójców w wieku do 24 lat!
Co trzecie dziecko myśli o śmierci
W Polsce dane na temat samobójstw zbiera kilka ośrodków - policja, kuratoria
oświaty, GUS - każde z własnych źródeł. Liczby różnią się od siebie, ale
wszystkie potwierdzają, że wzrasta liczba samobójstw i prób samobójczych.
- Nikt nie wie, do ilu samobójstw dochodzi naprawdę, bo nikt tego jeszcze w
Polsce nie badał[..]. Zdaniem MSWiA ujawnianych jest ok. 25 proc. prób
samobójczych.

Zła ocena, depresja, alkohol
Z analiz listów pozostawionych przez samobójców oraz wywiadów z bliskimi
wynika, że najczęstszym motywem jest zawód miłosny, nieporozumienia w rodzinie,
problemy w szkole.
Zwykle jednak powodów jest kilka, a u podstaw decyzji leżą długotrwałe problemy
i narastający stres. Frustrację potęgują różne zaburzenia psychiczne, typowe
dla wieku dojrzewania, np. depresje. Występują one u co trzeciego nastolatka i
u większości (60-90 proc.) młodocianych samobójców.
Dodatkowo alkohol i narkotyki często ułatwiają decyzję o targnięciu się na
życie (pod ich wpływem jest co czwarty samobójca).

- Tendencja wzrostowa liczby samobójstw i prób samobójczych utrzymuje się od
lat w całym kraju. Nowym zjawiskiem jest jej znaczący wzrost na wsi - mówi dr J
K, psycholog. - W latach 60. w tym środowisku było to niezwykle rzadkie. Dziś
wieś jest w kryzysie. Nastąpiło rozluźnienie relacji społecznych. Młodzi ludzie
są pozostawieni sami sobie.
Według policji nieletni samobójcy najczęściej się wieszają. Często rzucają się
z wysokości. Rzadziej przedawkowują środki nasenne. Po te pierwsze, bardziej
skuteczne metody, częściej sięgają chłopcy niż dziewczęta.

Co dręczy nasze dzieci?
Komentuje prof.ZB: Wśród dzieci i młodzieży wzrasta poczucie zagrożenia. Udziela
się im niepewność ich rodziców - o pracę, strach przed biedą, poczucie bezsil-
ności i całkowitego braku perspektyw. Trzeba się zastanowić, co czuje dziecko,
gdy nie wie, czy na drugi dzień będzie miało co jeść, bo ojciec stracił pracę.
Drugim powodem, który moim zdaniem wpływa na liczbę samobójców i prób samobój-
czych, a który jest niestety lekceważony, to problem szykanowania dzieci przez
rówieśników. Tak naprawdę nie wiemy, ilu młodych ludzi ma dość życia ze względu
na przemoc, jakiej doznają w szkole. W takich przypadkach próby samobójcze
poprzedzone są długim okresem ciężkich przeżyć w szkołach, gdzie jest coraz
więcej przemocy i agresji.
W dużych miejskich aglomeracjach dzieci są anonimowe i anonimowo są dręczone.
Więcej samobójstw niż ofiar wypadków
Według danych policji i GUS rocznie odbiera sobie życie więcej osób, niż ginie
w wypadkach drogowych. Np. w 2000 r. na drogach zginęły 6294 osoby, a
samobójstwo popełniło 5841 osób. Rok później proporcje się odwróciły - 5534
zginęło w wypadkach i 5855 odebrało sobie życie!

Komentuje prof.MJ: Samobójstwa to najlepszy wskaźnik kondycji społeczeństwa. Od
1951 r. ich wzrost wyniósł w Polsce 250 proc. Między 1981 a 1989 miał miejsce
spadek o 35 proc., a od 1990 roku, w okresie szybkich zmian, znów zaczął się
wzrost.
serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,2182262.html
Wolałbym wzrost innych wskaźników np. wyjazdu młodych na wakacje i ferie do
Dalekich Krajów.




Temat: Dziennikarz-idiota czy za idiotów ma czytelników?
Dziennikarz-idiota czy za idiotów ma czytelników?
Za "Trybuną Ludu" z dzisiaj:

"Śmierć na kółkach

Tabor zwany ciężarowym jeździ po naszych drogach. To wraki: kilku- lub
kilkunastoletnie. Dopuszczono je do ruchu, bo przegląd techniczny przewoźnik
załatwił za przysłowiową flaszkę.

"TRYBUNA" wspólnie z Radiem Kierowców, policją, Główną Dyrekcją Dróg
Krajowych i Autostrad oraz głównym inspektorem transportu drogowego przez
półtora miesiąca prowadziła akcję "Stop dla złomu". Wydaliśmy wojnę tym,
którzy dla zysku narażają życie swoich pracowników i innych użytkowników
dróg. Złom, niestety, nie zniknął z polskich dróg. Nadal stanowi zagrożenie.
I to jakie.

Najnowsze wiadomości... z wczoraj. Droga krajowa nr 9 z Rzeszowa do Radomia
na odcinku między miejscowościami Lipnik - Włostów w Świętokrzyskiem. Tir z
naczepą wiozący stężony kwas siarkowy przechylił się do rowu. Pojemnik
zawierający 60 l silnie żrącej substancji został zgnieciony, dwa inne się
rozszczelniły... Rozważano możliwość ewakuacji mieszkańców zabudowań
oddalonych o 80 m od drogi.

200 mieszkańców Strzelec Opolskich trzeba było ewakuować w związku z
wypadkiem, do jakiego doszło niedawno pod wiaduktem kolejowym w tym mieście.
Kierowca ciężarówki zlekceważył znaki ograniczające wysokość pojazdów.
Cysterna z gazem po uderzeniu w wiadukt rozszczelniła się. Groził wybuch.
Wstrzymano ruch pociągów i samochodów. Z listu przewozowego wynikało, że w
cysternie jest m.in. izopentan, łatwopalna i wybuchowa substancja o działaniu
halucynogennym. Po sprawdzeniu odczytów czujników okazało się, że w zbiorniku
dodatkowo znajduje się propan-butan. Zdaniem policji, kierowca cysterny jadąc
lokalną drogą próbował uniknąć kontroli samochodów z niebezpiecznym
ładunkiem, prowadzonej tego dnia przez policję i inspektorów transportu
drogowego na Opolszczyźnie. Dlaczego? Nietrudno się domyślić. Sprawą zajął
się prokurator. Najprawdopodobniej postawi kierowcy zarzut możliwości
spowodowania katastrofy. - Gdyby doszło do wybuchu, skutki byłyby
katastrofalne - mówią policjanci

W dzień po zdarzeniu w Strzelcach Opolskich zapaliła się cysterna z gazem
propan-butan tym razem na trasie A-2 pod Koninem. W cysternie, w którą
uderzyła inna ciężarówka, było 9 tys. l tego gazu. Droga między Koninem a
Wrześnią na czas akcji była zamknięta.

O stanie jeżdżących po naszych drogach samochodów mogą świadczyć wyniki
kontroli. Do 13 listopada funkcjonariusze ITD skontrolowali 5.545 ciężarówek,
wydano 1601 decyzji administracyjnych i nałożono kary na łączną sumę blisko 5
mln zł. Najczęściej popełniane przez kierowców wykroczenia to brak wypisu z
licencji lub wypisu z zaświadczenia na wykonywanie przewozów na potrzeby
własne, brak elementów obowiązkowego wyposażenia przy przewozie materiałów
niebezpiecznych i dokumentów wymaganych przy ich przewozie oraz brak karty
opłaty drogowej.

- Z naszych obserwacji wynika, że od kiedy jesteśmy na drogach, większość
przewoźników stara się, aby samochody nie budziły zastrzeżeń kontrolerów,
wiedząc, że mogą za to słono zapłacić - mówi "T" Alvin Gajadhur, rzecznik
prasowy inspekcji. Jego zdaniem, poprawiły się również warunki przewozu
materiałów niebezpiecznych. - Niestety, w dalszym ciągu po naszych drogach
jeździ sporo pojazdów, do których można mieć wiele zastrzeżeń. (PO)"

Pytanie za trzy grosze: gdzie w tym tekście jest choćby jedno zdanie
potwierdzające tezę tytułowego akapitu": "Ciężarówki na polskich drogach to
niesprawny technicznie złom, kilkunastoletnie wraki"?




Strona 1 z 2 • Znaleźliśmy 74 wyników • 1, 2

© 2009 - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates