wypadek samochodowy w Niemczech 

Widzisz wypowiedzi wyszukane dla zapytania: wypadek samochodowy w Niemczech





Temat: Polacy sa smieszni

Bywalem troche w roznych dziwnych miejscach na swiecie wlaczajac kraj za Wielka
Woda. Postaram sie wiec pare rzeczy sprostowac i wyjasnic.
Co do osoby Stana, to odnosze wrazenie, ze jest on osoba, ktora pierwszy raz
wyjechala ze swojego malego miasteczka, prawdopodobnie gdzies z poludnia
Stanow. Dziwi sie wiec wszystkiemu i wszystko probuje przyrownac do swojego
standardu. Nie dziwmy sie mu. Wszak sam G. W. Bush odbyl swoja pierwsza
podroz "outside the country" dopiero po mianowaniu na prezydenta.
Co do detali w jego wypowiedzi mam nastepujace komentarze:

Gość portalu: Stan napisał(a):

> Czesc
>
> Jestem w Polsce od 1 lat i kiedy obserwuje jak Polacy
> uwazaja swoje samochody to jest smieszne.
> Na przyklad naklejaja sobie na szybie jakies straszne
> nalepki albo zatykaja swiatla przez jakis papier. Pa co
> oni to robia. Ja tego nie rozumiem.

Nie wiem o co tu chodzi z tymi papierami, moze ktos mi wyjasni. O takich jajach
nie slyszalem. Co do nalepek na szybach i zderzakach, to Polsce wciaz daleko do
Stanow.

> Albo kupuja wraki z Niemczech i mysla ze jezdza super
> samochodami. Tak samo kupuja jakies Skody Fabie i inne.
> Takiego samochodu nikt by w Stanach Zjednoczonych nie
> kupil bo to sie do jazdy nie zdaje.

A gdzie jeszcze pare lat temu mozna bylo kupic slawne Yugo, jak nie w Stanach?
A moze nie ma dealerow z Niwami? Jak nie wierzysz to skocz na internet i
sprawdz.
Co do wrakow na ulicach, to przejedz sie do jakiegos mniejszego miasteczka w
srodkowych stanach.

> A najstarszniejszy jest ten typ typ jazdy Polakow.
> Przeciez oni w ogole nie znaja sie jak jezdzic.

Przejedz sie po NYC.

> Kupuja opony zimowe i mysla ze juz moga sobie
> bezpiecznie jezdzic. Mnie sie wydaje ze oni te opony
> kupuja po to zeby sie pochwalic innym ze oni maja bo
> ich stac.

Widzisz, w Polsce nie ma "Junk Yardow" z uzywanymi oponami, a przynajmniej nie
sa tak popularne, jak u ciebie za Wielka Woda. Dlatego opony kupuje sie nowe.
To dobrze, bo zwiekrza to bezpieczenstwo na drodze. Mialem znajomego, gdzies w
Californi, ktory przez kupno uzywanych opon mial wypadek.

> Wczoraj widzialem czlowieka w czarnym Audi i
> slychac bylo tak muzyke, ze uszy bolaly.

Wypisz wymaluj obrazek jaki widzialem w Seattle. Bylo po deszczu. Przede mna na
skrzyzowaniu stal samochod w ktorym pokrywa bagaznika byla wprowadzona w takie
drgania przez glosniki, ze nad samochodem unosila sie mgielka.

> A on jechal z otwarta szyba i wystawial reke za okno.

To wydaje mi to sie raczej typowe dla "rural Oklahoma"

> Co to ma znaczyc to ja nie wiem. Czesto widze takich dziwakow.
> Najlepsi sa tacy w malych samochodach gdzie sami sie
> nie mieszcza ale glosniki sie mieszcza.

Sam widzialem Fireflya gdzies kolo Philadelphi z masa glosnikow. Zreszta nie
tylko tam. Malo jezdziles po swoim kraju.

> To sa tacy ludzie jak u nas latynosi i afro-amerykanie co jezdza
> po ulicy kradzionymi samochodami i strasza innych
> ludzi.

Po pierwsze, to prawdziwy Amerykanin nie uzywa tzw "racial slures". Powinienes
wiedziec co to znaczy. Po drugie przejzyj sobie sprawozdania z rozpraw sadowych
o kradzieze samochodow. Znajdziesz tam nie tylko "latynosow" i "Afro-
amerykanow", jak ich poprawnie nazwales.

> Najbardziej bawi mnie jak widze ze ludzie biora
> na stacjach paliwowych gaz. To jest chyba tylko w
> Polsce. Gdyby ktos mi to powiedzial w Stanach to bym
> nie uwierzyl dopiero jak zobaczylem to uwierzylem. Taka
> glupota a oni sie tym nawet chwala.

Przejedz sie do osciennej Canady. Tam nawet komunikacja miejska chodzi na gaz
ziemny, bo to duzo taniej i nie zanieczyszcza tak powietrza. No, ale skoro
pochodzisz ze stanu gdzie gazu jest niewiele, tylko ropa, to cie to dziwi.

> Bo oni maja chyba kompelsy tak mi sie wydaje. Wola
> kupic uzywane auto a nowego nie kupia bo w Polsce nie
> biora kredytow. Nie wiem czemu. W Stanach Zjednoczonych
> wszystko sie kupuje na kredyt i jest to OK. Babcia
> kiedys mowila mi ze dawniej tez u nas tak bylo ze
> ludzie sie wstydzili brac kredyty ale to bylo dawno.
> Widac ze Polska to kraj zapozniony. Bardzo to widac.

Sam sobie wez w Polsce kredyt na 20% i nie gadaj glupot. Jak bys cos takiego
zrobil w Stanach, to rodzina wyslalaby ciebie do psychiatry.
>
>
> Stan Frost

Jasio Wedrowniczek




Temat: Jak to jest na autostradach w Niemczech ?

> Kompletnym, niestety gleboko zakorzenionym w naszych
obyczajach idiotyzmem jest

> powtarzane tu wielokrotnie stwierdzenie jakoby prawym
pasem poruszalyby sie
> samochody "slabsze". Tym pasem (na odcinkach bez
ograniczen) poruszaja sie
> rowniez kierowcy niekiedy bardzo szybkich samochodow,
ktorzy nie odczuwaja
> potrzeby lub wrecz obowiazku "grzania" tylko dlatego,
zeby udowodnic wszystkim
> jakie to z nich ogiery i na jaka fure ich w zwiazku z
tym stac.

Bez przesady. Nie jestem kierowca zawodowym ale od
kilkunastu lat jezdze po tutejszych autostradach i wiem
ze: kierowcy samochodow ze slabszymi motorami sa swiadomi
mozliwosci swoich aut i z lewego pasa korzystaja tylko
wtedy gdy musza. Sadze ze o tym myslales piszac - Kultura.
Oczywiscie, kazdy jedzie z taka predkoscia na jaka ma
ochote i w zaleznosci do niej wybiera pas. Niekiedy
(trafny dobor slowa)- jak napisales robia to rowniez
kierowcy mocnych aut. Bardzo dobrze jest to widoczne na
autostradach wielopasmowych. To ze auta wolniejsze
(slabsze) nie maja czego szukac na "szybszych" pasach
(poza wyprzedzaniem) nie ma nic wspolnego z polskim
idiotyzmem i falszywym wyobrazeniem ze "na prawo
slabeusze" tylko z poszanowania prawa mowiacego o ruchu
prawostronnym. To prawda ze nie ma "obowiazku"
udowadniania przewagi czegokolwiek nad czymkolwiek,ale
bez przesady: czesciej mozna zobaczyc maly samochod
jadacy szybko po lewej niz szybki po prawej.

Jadaca 170
> Corsa wyprzedzajaca Porsche lub siodemke to czesty i
nikogo nie dziwiacy
> obrazek.

Naprawde? Jakos do tej pory nie spotkalem sie zbyt czesto
z takim obrazkiem. Prawde powiedziawszy nie przypominam
sobie wogole czegos takiego. W ktorym Landzie poczyniles
te "czeste" obserwacje?

> To pewnie z tego glupawego przekonania jakoby prawy pas
byl dla "slabych" a
> lewy dla tych "mocnych" bierze sie typowo polska
buraczana przypadlosc jazdy
> lewym pasem nawet pusciutka autostrada tylko dlatego,
ze jest sie
> posiadaczem "mocnego" samochodu i jedzie sie akurat 140
km/h.

Daleko posuniete wnioski, beznadziejnie daleko. Jako ze w
Polsce w zasadzie autostrad nie ma nalezaloby Twoj tekst
rozumiec tak: ze albo Polacy w Niemczech zapelniaja lewy
pas ( tak gesto, ze mozna nawet o tym poczytac w
gazetach) albo to Niemcy podpatrzyli nasze przywary i
jezdza "na polaka", ciagle po lewej z predkoscia 140km/h.
Z przeczytanych przeze mnie postow wcale nie wynika ze
ktos jest tak glupawego przekonania o slabych na lewo i
mocnych na prawo. Jesli miales na mysli to co ja
napisalem to zadaj sobie troche trudu i sprobuj zrozumiec
co mialem na mysli. Jesli Ci sie nie uda chetnie pomoge i
jeszcze raz wytlumacze.

> Zdecydowana wiekszosc kierowcow w Niemczech przestrzega
zalecanej na
> autostradach szybkosci 130 km/h. Tylko okolo 13% jezdzi
szybciej niz 150 km/h i
>
> tylko okolo 2% szybciej niz 170 km/h.

Skad masz te dane? Jesli sa prawdziwe to czy nie sadzisz
ze moze byc to zwiazane z tym ze samochodow o duzej mocy
silnika jest mniej niz tych o slabych motorach. Nie
chcesz mi wmowic te facet kupujacy auto o poteznej mocy
silnika za 50 000€ albo i wiecej, bedzie jezdzil
grzecznie po prawej i dawal sie namietnie wyprzedzac
przez fruwajace Corsy. Popatrz przy najblizszej okazji na
autostradzie kto jezdzi po lewej a kto po prawej.

> Jazda powyzej 130 km/h jest na sporej czesci autostrad
wprawdzie dozwolona ale
> na wlasna odpowiedzialnosc. Kierowca jadacy powyzej tej
szybkosci uwiklany w
> wypadek nawet bez swojej winy automatycznie ponosi
przynajmniej czesc (czesto
> spora) odpowiedzialnosci. Dlatego tez przyjmuje sie
raczej i akceptuje, ze
> zwolnic powinien wlasnie kierowca samochodu
wyprzedzajacego a nie
> wyprzedzanego, zeby temu drugiemu zrobic miejsce. Nie
mam na maysli oczywiscie
> sytuacji ekstremalnych. Olbrzymia wiekszosc kierowcow
jezdzacych szybko
> akceptuje taki stan rzeczy jako, ze naleza do
mniejszosci a ich styl jazdy nie
> jest jakims przywilejem tylko raczej (zbednym)
obciazeniem dla ogolu.

Pieknie napisane, tylko nie majace wiele wspolnego z
rzeczywistoscia. Ten kto jedzie szybko jedzie tak dalej i
ani mysli zwalniac (narazajac sie tym samym na ostre
hamowanie)aby wpuscic przed siebie auto wskazujace
kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu. Kultura kultura
ale to o czym piszesz to juz jest filantripia. Kierowca
na autostradzie obojetnie "slabego" czy "mocnego"
samochodu ma zawsze swiadomosc ze to on komus moze
zajechac droge a ten z tylu moze sie po pröstu nie
wyrobic. Przy tak wielkich predkosciach moze to pociagnac
za soba bardzo nieprzyjemne skutki. Dla obu kierowcow.
Jeszcze raz powtorze pytanie: w ktorym Landzie widujesz
tak idylliczne obrazki ("Dlatego tez przyjmuje sie raczej
i akceptuje, ze zwolnic powinien wlasnie kierowca
samochodu wyprzedzajacego a nie wyprzedzanego, zeby temu
drugiemu zrobic miejsce").

Pozdrowienia






Temat: >>>> znikajace tiry <<<<<<<
>>>> znikajace tiry <<<<<<<
za wczorajszym berliner morgenpost

A12 – złom drogowy z Europy Wschodniej

Gwałtownie rośnie ruch drogowy z Europy Wschodniej – eksperci domagają
rozbudowy autostrad.
Jörg Schreiber

Frankfurt nad Odrą – Litewski busik stoi na zbyt wąskim pasie awaryjnym A12 w
szary jesienny poranek. Słabiutkie światła awaryjne są ledwo widoczne w
porannej mgle. Kierowca macha pustym kanistrem 20 kilometrów przed polską
granicą zabrakło mu paliwa i ma teraz nadzieję na podrzucenie go do
najbliższej stacji benzynowej. Nikt nie zatrzymuje się z powodu intensywnego
ruchu. Prawy pas zajęty jest przed TIRy mknące z hukiem na wschód.

To się zdarza bardzo często, że pojazdy stoją przed granicą na poboczu z
powodu braku paliwa albo usterki technicznej – mówi rzecznik Detlef Lüben.
Nierzadko kierowcy podążają na piechotę skrajem autostrady po jakąkolwiek
pomoc.
Stan techniczny wielu pojazdów – w szczególności z Europy Wschodniej jest
przerażający. W czasie rutynowych kontroli urzędnicy zmuszeni są do usuwania
z ruchu drogowych ‘bomb’ drogowych, TIRy i autobusy z niesprawnymi hamulcami,
zardzewiałymi sprzęgami lub z całkiem łysymi oponami.

W obliczu gwałtownie zwiększonemu ruchu drogowego po rozszerzeniu UE na
Wschód, cudem tylko nie zwiększyła się liczba wypadków drogowych. Według
informacji z Ministerstwa Komunikacji w Poczdamie liczba pojazdów wzrosła z
21 000 do 33 000 pojazdów dziennie na kierunku wschód – zachód. Liczba
ciężarówek przejeżdżających przez węzeł frankfurcki wzrosła z 2600 w styczniu
do ponad 6000 dziennie. Eksperci od komunikacji domagają się pilnej
rozbudowy.
A12 to dla mnie katastrofa – mówi Karl-Heinz Boßan, z Instytutu Ekologicznej
Logistyki we Frankfurcie. Bez przerwy dochodzi do wyścigów ciężarówek – TIRy
z Holandii i Europy Wschodniej wyprzedzają niemieckie ciężarówki, zmuszone do
zachowanie 8085 kmh. W związku z brakiem ograniczeń prędkości dla samochodów
osobowych na części A12 – często dochodzi do dziwacznej sytuacji, że dwa
ścigające się TIRy praktycznie blokują autostradę

Boßan nalega na poszerzenie A12 z 4 pasów do 6. Do tego czasu sugeruje zakaz
wyprzedzania dla ciężarówek przynajmniej w ciągu dnia.
Pół roku po rozszerzeniu UE za wcześnie na kategoryczne twierdzenia –
odpowiada rzecznik Ministerstwa Komunikacji w Poczdamie. Musimy przyjrzeć się
jak rozwijają się strumienie przewozów. Rozbudowa do 6 pasów jest
przewidziana w planach rozwojowych Federalnego Ministerstwa Komunikacji, ale
dopiero po 2015. To za późno – ostrzega prezes Stowarzyszenia Transport I
Logistyka Berlin-Brandenburgia, Gerhard Ostwald. Ruch drogowy będzie się
powiększał, biorąc pod uwagę cykl planistyczny przygotowania należy rozpocząć
w połowie przyszłego roku.
Info: A 12
Die A 12 łączy berliński Ring z Frankfurtem nad Odrą, - ma 58 kilometrów
długości , stanowi część trasy europejskiej 30, to najbardziej intensywnie
wykorzystywany odcinek drogowy w Niemczech – wspierający wymianę towarową
pomiędzy Niemcami i Europą Wschodnią. W 2003 zarejestrowano ponad die milion
TIRów. Od czasu rozszerzenia UE liczba pojazdów więcej niż podwoiła się –
według informacji z Ministerstwa Infrastruktury w Warszawie. Od 1991 na
rozbudowę A12 wydano ponad 200 milionów euro. Ponad połowa długości została
zbudowana na nowo albo gruntownie wyremontowana – w szczególności wschodni
odcinek od Fürstenwalde do granicy z Polską. Barkuje pasów awaryjnych
zasadniczo na zachodnim odcinku od Spreeu do Fürstenwalde. Polska planuje
przedłużenie A12 do Poznania do 2007.




Temat: Bezpieczne auto nie moze byc starsze niz 2 lata...
Bezpieczne auto nie moze byc starsze niz 2 lata...
W Szwecji bezpieczenstwo jest waznym argumentem przy wyborze auta.
Sydsvenska zrobila unikalne zestawienie europejskich testow zderzeniowych i
szwedzkie analizy wypadkowe.
Rowniez rozmawialismy z Andersem Lie,jeden z najwazniejszych expertow z
dziedziny zderzen.
Anders Lie pracowal wczesniej jako expert z bezpieczenstwa drogowego przy
jednym z najwiekszych Ubezpieczen Folksam.
Dzisiaj jest reprezentantem Vägverkets Szwedzkiego (ministerstwo komunikacji
drogowej) w EURO-Ncap to jest europejski program bezpieczenstwa od zderzen.
Tutaj On odpowie na zwykle pytania jakie wybrac bezpieczne auto pod
wzgledem zderzenia .
Jaki wplyw wywarlo EURO-Ncap na rozwoj samochodow osobowych?
Ostatnich lat rozwoj, jest zupelnie bez jakiegokolwiek dobrego przykladu.
Za co mamy dziekowac EURO-Ncap,tak albo nie ,tego niemoge przysiegnac .Sadze
ze wplyw na stan obecny byl znaczny i dobry.
Jest faktem ze 90% z 50-ciu aut najbardziej sprzedawanych w Szwecji jest
dzisiaj testowanych przez EURO-Ncap i 90% z nich dostalo 4 gwiazdki lub 5
gwiazdek.Wypuscic na rynek auto co ma mniej niz 4 gwiazdy jest nie do
pomyslenia dzisiaj.
Nie zawsze sie slyszy krytyke,czasami z roznych szwedzkich samochodowych
przedsiebiorstw,przeciwko producentom, ze dopasowuja bespieczenstwo tak aby
spelnic normy EURO-Ncap.Co Ty powiesz na te krytyke?
Tak to jest prawda. Dlatego kompletujemy system co bazuje na rzeczywistych
wypadkach,typu Folksam co jest niesamowicie wazne.Jak dotej pory zarzuty
byly teoretyczne,lecz caly czas czuwamy nad tym terenem.Pomyslcie rowniez na
krytyke ktora nadeszla od producentow ze ich mnodele dostaly zla ocene przez
EURO-Ncap,lecz rowniez podbudowuje tych co mieli dobrze i podnosza rezultat
do bardzo dobrze naprzyklad Saab po nowym 9-3 dostal piec gwiazdek.
EURO-Ncap jest dobrowolny bez przymusu.Czy nie powinno sie wszystkich aut
testowac na zderzenia?
Mieszanka,ktora sie znajduje dzisiaj fukcjonuje dosc dobrze.Te fabrykaty co
sa dumne i glodne moga sie pokazac , EURO-Ncap sprzatnie miedzy innymi te
co dobrowolnie nie zapoczatkuja proby.
Jaki bedzie nastepny czesciowy test,dziecko w aucie,zderzenia przy wiekszych
szybkosciach,inne typy zderzen?
Obecnie dyskutuje sie przedewszystkim whiplash probe,wlasna ocena
bezpieczenstwa dziecka w aucie.Rowniez postanowiono proby z manekinem i nowa
bariera ochronna przy zderzeniach bocznych.Tego typu proby tylko zaznaczaja
obecnos,lecz sa marginalne i ciezej otrzymac wysoka ocene.
Czy niemozna rowniez zkompletowac tego testu z ochrona srodowiska,zuzycie
paliwa,recycling etc.Po to aby otrzymac bardziej miarodajna ocene
bezpiecznstwa,ochrony srodowiska na kazdy wyprodukowany model auta.
Obecnie sie dyskutuje tylko o bezpieczenstwie drogowym w EURO-Ncap.
Czy nie moze EURO-Ncap wprowadzic analiz z wypadkow z rzeczywistych
zdarzen, typ Folksam?
To wlasnie ja chce w prowadzic,lecz z malym powodzeniem.Anglicy sa
zainteresowani,podczas gdy Niemcy sa bardziej oporni.Oni mozliwe niechca
ukazac swiatu jak jest niebespieczny Autobahn z wolna nie ograniczona
szybkoscia.Rowniez wplyw przemyslowo-polityczny.
Jaka jest nastepna grupa samochodow co bedzie testowana?
Glownie najwiecej sie sprzedajace.Rowniez aktualne modele,przed calymi
grupami co EURO-Ncap zrobil poprzednio.
Jak ma byc wyoposazony samochod tak zeby byl relatywnie bezpieczny?
Poduszka powietrzna dla kierowcy boczne te co chronia cialo i glowe, pasy ze
z automatycznym napinaniem,pasy z ogranicznikiem sily,ostrzegacz o nie
zapietym pasie, fotele ograniczajace szkody kregow szyjnych.
Ostatnie pytanie; Jaki jest najlepszy samochod na testy zderzeniowe dzisiaj?
Ten co jest wyposarzony we wszystko i dostal 5 gwiazdek.Jezeli mamy kupic
auto to niemoze byc starsze jak dwa lata.Nie mozna dzisiaj rekomendowac 4-ro
czy 5-cio letniego Volva,zawsze sie tak robilo dawniej,poniewaz bardzo duzo
sie zmienilo po 2000 roku dzieki EURO-Ncap.
Lasse Holmström tlumaczyl dla Was z sobotniej sydsvenskiej Michal
EURO-Ncap testy posiadam i moge przeslac e-maillem.Tego jest zaduzo do
pisania ciekawe.Tak zeskanuje i jakos sie przepchnie moj e-maill
mihau@telia.com




Strona 4 z 4 • Znaleźliśmy 137 wyników • 1, 2, 3, 4

© 2009 - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates